انتقاد شبکه بهداشت و درمان تالش از کم‌توجهی شهروندان به زدن ماسک


انتقاد شبکه بهداشت و درمان تالش از کم‌توجهی شهروندان به زدن ماسک

آستارا - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: بسیاری از اهالی شهرستان با وجود مشاهده فوتی‌های ناشی از کرونا و در سوگ نشستن همشهریان در نقاط مختلف، ماسک نمی‌زنند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

بختیار حیدرنیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز با گذشت چند ماه از شیوع کرونا و مرگ دردناک تعداد زیادی از همشهریان و هموطنان، کوچه و خیابان تالش شاهد عابرینی است که به زدن ماسک برای حفظ جان خود باور ندارند و به حضور در اجتماعات غیرضرور اصرار می کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تالش افزود: اگر دغدغه خود مردم مبارزه با بیماری منحوس کرونا نباشد، تلاش ها و زحمات صورت گرفته بجای رسیدن به اهداف شیرین ، فرجامی خوش نخواهد داشت.
وی با اشاره به آمار بالای ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان و خبرهای ناخوشایند فوتی ها و سوگواری خانواده ها در غم از دست دادن مادران ، فرزندان و جوانان خود گفت: با وجود زحمات کادر بهداشت و درمان که با کمترین امکانات تجهیزاتی و نیروی انسانی صورت می گیرد، گویا هنوز محرک کافی برای ایجاد عزم و اراده در مردم برای همکاری کامل ایجاد نشده است.

او گفت: وضعیت تالش قرمز است اما برخی ها مرگ را برای همسایه می دانند و تمام مسئولیت سلامتی خود را به دستان خسته مدافعان سلامت سپرده اند و گویا خود مسئولیتی ندارند و تا زمانی که روند بی توجهی مردم ادامه یابد، مدافعان سلامت نه برای فشارهای روحی و روانی بلکه برای دیدن مرگ انسان ها، افسوس خواهند خورد.

وی ادامه داد: برابر بازدیدهای میدانی تیم های نظارتی ، اجرایی و پشتیبانی متشکل از نیروهای بهداشتی ، سپاه ، بسیج و هلال احمر، همه مراکز بهداشت و درمان در طرح غربالگری کرونا همکاری می کنند و روز جمعه نیز به خدمات رسانی مشغول بودند.

وی افزود: عوامل غربالگری در تمام روستاها و شهرها با حضور در درب منازل و تکمیل پرسشنامه های شناسایی بیماران مشکوک به کووید ۱۹ و انجام تست سریع تشخیص بیماری اقدام به غربالگری جمعیت تحت پوشش اقدام می کنند و از شهروندان تقاضا داریم با جدی گرفتن خطر کرونا، بیشتر همکاری نشان دهند.

شیوع ویروس کرونا جهان را درگیر خود کرده و در همه کشورها خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب