امام جمعه همدان: ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی اشاعه ارزش‌های انسانی است


امام جمعه همدان: ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی اشاعه ارزش‌های انسانی است

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اهمیت و توجه به خدمت‌رسانی در قرآن و روایات گفت: ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی و اقدامات جهادی، اشاعه ارزش‌های الهی و انسانی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در دیدار با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان، با بیان اقدامات چشمگیر نیروهای جهادی و هلال احمر در طول مدت شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: مردم قدردان زحماتی هستند که توسط گروه‌های مختلف در نزدیک به ۹ ماه گذشته در عرصه‌های مختلف برای مقابله با این ویروس، انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان هلال‌احمر در خط مقدم مبارزه و کنترل همه‌گیری کرونا نقش اساسی ایفا کردند، عنوان کرد: حضور داوطلبانه برای خدمت رسانی دارای ارزشی الهی و انسانی است که در روایات، مردم برای انجام آن تشویق شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با قدردانی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در عرصه‌های مختلف گفت: در هر جا که مشکل یا حادثه‌ای به وقوع بپیوندد، هلال احمر از ارگان‌هایی است که به صورت جدی حضوری برجسته داشته و دارد و این فداکاری‌ها فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: البته در کنار توجه به بحث کیفیت و آموزش تخصصی، باید از لحاظ کمی نیز توجه ویژه‌ای در مجموعه داشته باشیم، به طوری که هر داوطلب بتواند چندین نفر دیگر را با خود برای حضور در هلال احمر همراه کند.

وی توصیه کرد: تا آنجا که می‌توانیم باید این فرهنگ و ارزش را توسعه دهیم و دیگران را هم برای حضور در هلال احمر جذب کنیم، چرا که ترویج این فرهنگ، ترویج ارزش‌های انسانی و ارزش‌های الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه در عرصه خدمت رسانی سرعت عمل بسیار مهم است، اظهار داشت: حضور نیروهای جهادی در مشکلات از زوایای مختلف بسیار موثر است و لذا با مشاهده خدمت رسانی های صورت گرفته در سیل، زلزله و حوادث، به این نتیجه می‌رسیم که حضور نیروهای جهادی علاوه بر حل مشکلات مردم، اثرات روانی بسیاری نیز دارد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با دریافت لباس داوطلبی به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر همدان درآمد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

زمینه برای استقبال از مسافران نوروزی تویسرکان مهیّا شود