10 سایت برتر خرید ارز دیجیتال در ایران


10 سایت برتر خرید ارز دیجیتال در ایران

گذشته از اینکه امروزه ارز‌های دیجیتال رقیب بسیار جدی برای پول‌های رایج و معتبر کشور‌های جهان شده است و اقبال همگان را برای انجام معاملات جلب کرده اند این سوال اساسی در ذهن خطور می‌کند که چگونه می‌توان این ارز‌ها را خرید و محل معامله آن‌ها کجاست؟

صراط:
تاریخ بشر در سده‌های گذشته به خوبی به یاد دارد که چگونه در گذشته از سکه و اسکناس استفاده می¬شده است و همچنین به یاد داریم که در دو دهه گذشته کارت‌های اعتباری و تراکنش‌های مالی الکترو نیک چگونه جایگزین سکه و مسکوکات شدند و امروزه بیت کوین، اتریوم، ریپل و ... نام‌هایی است که در همه جا شنیده می‌شوند از محل کار تا میهمانی آخر هفته‌ای که با دوستانتان در آن به گپ و گفت می‌پردازیم.

گذشته از اینکه امروزه ارز‌های دیجیتال رقیب بسیار جدی برای پول‌های رایج و معتبر کشور‌های جهان شده است و اقبال همگان را برای انجام معاملات جلب کرده اند این سوال اساسی در ذهن خطور می‌کند که چگونه می‌توان این ارز‌ها را خرید و محل معامله آن‌ها کجاست؟

در پاسخ به این سوال باید شما را به صرافی دیجیتال ارجاع داد، آن‌ها گونه‌ای جدید از صرافی‌ها هستند که به واسطه تولد ارز‌های دیجیتال به وجود آمده اند و رسالت ارایه خدمات صرافی در حوزه ارز‌های دیجیتال را دارا هستند و به نوعی جایگزین سیستم بانکی و مالی در آینده خواهند شد.
مدتی است که شاهد حضور این نمونه از سایت‌ها در فضای وب می‌باشیم و در این راستا و در ادامه به بررسی لیستی از این گونه صرافی‌ها و ارزیابی مزایا و معایب آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱- صرافی والکس
این صرافی جزو اولین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران می‌باشد و امکان معامله مستقیم در این سایت وجود دارد از مزایای والکس می‌توان به ابزار‌های تحلیلی و چارت فنی اشاره کرد.
اما از نقاط ضعف آن می‌توان به طراحی سایت اشاره نمود که از رنگ‌های کلاسیک و خسته کننده استفاده شده است. یکی دیگر از مشکلات آن زمانی می‌باشد که بیت کوین دچار نوسانات شدید می‌شود و سرور کارگزاری دچار قطع و وصل مکرر می‌گردد.
از دیگر نقاط ضعف آن نیز نداشتن هیچگونه اپلیکیشن است.

۲- صرافی نوبیتکس www.nobitex.ir
این صرافی نیز یکی از وب سایت‌هایی است که امکان خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را فراهم کرده است در بررسی عملکرد این صرافی به نتایج زیر دست پیدا کردیم از مزایای آن می‌توان به داشتن یک اپلیکیشن اندرویدی اشاره نمود و همچنین وب سایت آن نسبت به صرافی والکس طراحی بهتری دارد، اما همچنان از وجود کلیشه‌های کلاسیک رنج می‌برد و انسان را به یاد سایت‌های ۱۰ سال قبل می¬اندازد. سرعت کند در پشتیبانی از دیگر معایب این صرافی می‌باشد و این امر نیازمند تجدید ساختار سازمانی این سایت می‌باشد تا بتواند رضایت مشتری را بیشتر جلب کند.

۳- صرافی گرندکس www.grandex.ir
این صرافی در مجموعه صرافی‌های نو ظهور در دنیای صرافی‌های دیجیتال می‌باشد و به جرات می‌توان گفت که به رغم نوظهور بودن در بازار تا به حال بیشترین امتیاز را در بین ۱۰ صرافی موجود کسب کرده است. اولین نکته‌ای که در بازدید از سایت می‌توان به آن اشاره کرد طراحی مدرن و درخور شان یک کسب و کار مدرن است.
وجود باشگاه مشتریان قدرتمند و پشتیبانی مرتب از آن‌ها دلگرمی خاصی را در آن‌ها پدید آورده است. از دیگر مزایای این کارگزاری می‌توان به داشتن صرافی در کشور‌های امارات و ترکیه اشاره کرد که این امر موجب بالا بردن ضریب امنیت این صرافی شده است.
از دیگر نکات مثبت این صرافی می‌توان به سرعت بالای معاملات آن اشاره کرد که این سرعت بالا مرهون داشتن صرافی در امارات و ترکیه است.
همچنین در خصوص دیگر ویژگی‌های این صرافی می‌توان به داشتن اتاق معاملات Trading Room و تالار راهنما Signal Hall اشاره کرد که تحت نظارت تحلیلگران با تجربه بازار در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند.
آخرین نکته در مورد این صرافی داشتن وبلاگ است که خبر‌ها و تحلیل¬های آن می‌تواند به افرادی که قصد آشنایی با دنیای ارز‌های دیجیتال را دارند کمک شایانی کند.
از نقاط ضعف این صرافی نیز می‌توان به محدودیت در ارایه ارز‌های دیجیتال اشاره کرد، صرافی گرندکس تنها به عرضه دو ارز دیجیتال پرداخته است که این امر موجب کاهش تنوع در راستای انتخاب مشتریان است.
10 سایت برتر خرید ارز دیجیتال در ایران

۴- صرافی اوکی ایکسچنج www.ok-ex.biz
امنیت در تبادلات مالی همواره جزو مهمی از مراحل انجام کار می‌باشد و این صرافی از این لحاظ عملکرد ضعیفی دارد.
با ورود به سایت این صرافی با این پیغام مواجه می‌شوید که "با توجه به بروزرسانی اخیر و یکپارچه سازی اوکی اکسچنج با اوکی اکس تریدر، لطفا برای دسترسی به وب سایت به آدرس جدید مراجعه کنید" اینکه سایت در حال ادغام با یک سایت دیگر می‌باشد مساله¬ای است که از لحاظ امنیتی نوعی احساس عدم امنیت را در مشتری القا می‌نماید ولو اینکه این سایت از بالاترین پروتکل‌های امنیتی استفاده کرده باشد؛ و نکته‌ای که در اینجا قابل طرح می‌باشد این است که چرا سایت‌های صرافی مذکور با یک آدرس واحد اقدام به فعالیت نکرده اند؟
از دیگر شکایت‌های موجود می‌توان به قیمت فروش بالای آن نسبت به سایر سایت‌های صرافی اشاره نمود.
نکته دیگر که به نوعی از نکات ضعف این صرافی است عدم امکان مراجعه حضوری است که به صراحت در سایت صرافی و در بخش تماس با ما ذکر شده است. طراحی سایت نیز در حد متوسط می‌باشد.
از نقاط قوت آن نیز وجود یک وبلاگ با محتوی خوب و به روز است که شامل اخبار آموزش و تحلیل است و نگارنده این مساله را مزیتی قابل قبول در این وبلاگ می‌داند.
از دیگر مزایای این صرافی ساپورت همزمان ۳۰۰ مدل از انواع کوین می‌باشد.

۵- صرافی رمزی نکس www. ramzinex.com
در ابتدای ورود به سایت این صرافی ملاحظه می‌کنیم که طراحی سایت از غالب مناسبی برخوردار است و از رنگ‌های قابل قبولی استفاده کرده است. از دیگر موارد مثبت می‌توان به ذکر این نکته اشاره کرد که رمزی نکس تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و معاملاتی غیر از ارز‌های دیجیتال در آن صورت نمی¬گیرد. وجود این صرافی در مرکز نوآوری‌های دانشگاه صنعتی شریف نیز از مزایای این سایت صرافی است.
از نقاط ضعف این سایت نیز می‌توان به مواردی همچون نداشتن محتوای آموزشی اشاره نمود به عقیده نگارنده داشتن بخش مفاهیم آموزشی پایه می‌تواند از استاندار‌های یک سایت صرافی ارزی باشد.

۶- صرافی ارزجو www.arzjoo.com
در بازدید این اولیه این سایت، طراحی آن را قابل قبول ارزیابی کرده و البته تا رسیدن به طراحی مدرن برای سایت‌های ارز دیجیتال راه درازی در پیش دارد، اما به هر حال بهتر از کلیشه‌های کلاسیک و تکراری است. از دیگر مزایای قابل قبول می‌توان به تیم پشتیبانی قوی اشاره کرد، مشاوران تلفنی که در مخاطب احساس همدلی را به وجود آورده و به حل مشکل مشتری کمک می‌کنند.
و، اما از نقاط ضعف سایت نیز می‌توان به طراحی ضعیف کیف پول این صرافی اشاره کرد که به بازنگری اساسی نیاز دارد.

۷- صرافی رابکس www.rabex.io
هنگام بررسی سایت رابکس با سایتی با طراحی متوسط روبرو هستیم. از نکات قوت این صرافی می‌توان به این مساله اشاره نمود که بخش آموزشی آن دارای مقالات متوسط رو به بالا می‌باشد و نکته دیگری که می‌توان از موارد خوب سایت اشاره نمود داشتن بخش مقالات و تحلیل‌های قوی است.
اما در مورد نقاط ضعف آن می‌توان به این مساله کلی اشاره کرد که این سایت اساسا مطالب تحلیلی خوب دارد، اما از لحاظ عملیاتی نیاز به تقویت جدی دارد و نیز از جمله معایب دیگر راحت نبودن کاربران در بخش احراز هویت است.

۸- صرافی جیبی تکس www.jibitex.com
این صرافی نیز در کنار صرافی گراندکس یکی از صرافی‌هایی است که در برسی آن می‌توان به نکات قوت خوب و البته ضعف‌هایی نیز اشاره نمود.از نکات قوت آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
طراحی سایت جالب و قوی به نسبت سایر سایت‌های همکار، ارایه قیمت‌های مناسب حتی در مواقعی که بازار دارای نوسانات جدی می‌باشد و اینکه آمار جالبی از تنوع سنی و جغرافیایی مشتریان ارایه شده است.
به عقیده نویسنده اگر مدیران سایت در طراحی کیف پول دیجیتال سلیقه و دقت بیشتری را نمایش دهند موجب جذب بیشتر مشتری خواهند شد.

۹- صرافی پرو اکسیر www.pro.exir.io
در برسی اولیه سایت، این طراحی سایت را قابل قبول ارزیابی کرده و از کار‌های جالب درون آن که برای کاربران ایرانی می‌تواند مناسب باشد گذاشتن تصاویری است که برای هر ایرانی محیطی آشنا را تداعی می‌سازد. تصاویری مانند برج میلاد و عکس‌هایی از تخت جمشید و شکوه باستانی نهفته در آن.
از دیگر مزایای آن اجازه ورود به سایت پس از ثبت نام اولیه است که می‌تواند از یک لحاظ خوب باشد و سطح امنیت آن را بالا ببرد. اما این مساله می‌تواند به مانند یک شمشیر دولبه باشد و از ادامه بررسی سایت توسط کاربران تازه وارد جلوگیری نماید. پس این مورد را می‌توان به عنوان نقطه ضعف در جذب مشتری نیز در نظر گرفت.

۱۰-صرافی ارز پایا www.arzpaya.com
در برسی این سایت می‌توان به طراحی قابل قبول این سایت اشاره نمود، نگارنده در ارزیابی طراحی سایت امتیاز متوسط به بالا را برای سایت در نظر می‌گیرد. اما از لحاظ خدماتی که در صفحه اصلی سایت وجود دارد عملکرد سایت را از لحاظ محتوی ناقص می‌بیند. صفحه اول سایت به اندازه سایر صرافی‌ها محتوی ندارد.
وجود داشتن وبلاگ در سایت نیز از مزایای دیگر است و همزمان به روز نبودن وبلاگ از نقاط ضعف می‌باشد، آخرین مقاله مربوط به سه ماه قبل سپتامبر ۲۰۲۰ (می‌باشد درحالیکه از سپتامبر تا اکنون بازار‌های ارز دیجیتال شاهد تغیرات فراوانی بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه