رییس سازمان بازرسی از مناطق آبگرفته اهواز دیدن کرد


رییس سازمان بازرسی از مناطق آبگرفته اهواز دیدن کرد

اهواز - ایرنا - حجت‌الاسلام حسین درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور بعدازظهر روز دوشنبه از مناطقی در کلانشهر اهواز که در جریان بارندگی شدید هفته گذشته دچار آبگرفتگی شد دیدن کرد.

به گزارش ایرنا رییس سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید که با همراهی حجت‌الاسلام صادق مرادی رییس کل دادگستری خوزستان ، عباس حسینی پویا دادستان اهواز، جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز و تعدادی از مسوولان محلی انجام شد از نزدیک در جریان مشکلات آبگرفتگی مناطق کمپلوی شمالی (انقلاب) خشایار و بهارستان، و چند منطقه دیگر این کلانشهر قرار گرفت.
حجت الاسلام درویشیان از نزدیک نظرها و پیشنهادهای شهروندان اهوازی را احصا و بر رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی در این مناطق تاکید کرد.
وی در گفت و گوی صمیمانه با برخی شهروندان و خانوارهای اهوازی که در جریان آبگرفتگی ۹ آذر ۱۳۹۹ دچار آسیب دیدگی شدند و به منازل آنان خسارت وارد شد از آنان دلجویی کرد.
رییس بازرسی کل کشور گفت:در جریان آبگرفتگی‌ برخی مناطق خوزستان با مقصران، چه مسوولان استانی و چه مسوولان کشوری در صورت اثبات کوتاهی و قصور برخورد قاطع قانونی خواهیم کرد.
تسریع در اجرای پروژه‌ جمع‌آوری آب‌های سطحی ، شبکه فاضلاب و همچنین جبران خسارت‌ها از مهمترین مطالبات مردم بود که در این دیدار طرح شد.
بنا به اعلام رییس روابط عمومی اداره کل سازمان بازرسی کشور، رییس این سازمان قرار است روز سه شنبه ۱۸ آذر برای بررسی مناطق آبگرفته شهرستان ماهشهر به این شهرستان سفر کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور روز دوشنبه وارد اهواز شد و ساعتی پس از آن در نشستی که با حضور تعدادی از مدیران کل و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد در جریان مسایل ریز معضل آبگرفتگی در برخی مناطق خوزستان قرار گرفت.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه روز یکشنبه ، با صدور دستوری ویژه، به رییس سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد تا با بررسی ابعاد موضوع آبگرفتگی شهرهای مختلف خوزستان به این استان سفر کرده و اقدام‌ لازم را در این زمینه انجام دهد.
رییس دستگاه قضا در این دستور ویژه آورده است: با توجه به تکرار حوادث ناگوار ناشی از آبگرفتگی معابر در شهرهای مختلف استان خوزستان و بروز مشکلات جدی و غیرقابل تحمل برای مردم شریف آن منطقه که حکایت از تعلل و قصور مسوولان در ساماندهی آب و فاضلاب استان دارد و با عنایت به گزارش و بررسی‌ مقدماتی انجام شده از ناحیه مقامات قضایی و بازرسی استان، بدین وسیله به جنابعالی ماموریت داده می‌شود که در اسرع وقت شخصا به همراه تیمی از کارشناسان مجرب به استان خوزستان عزیمت، تمامی زمینه‌ها و ابعاد بروز این وضعیت را بررسی، قصور و تقصیر هر یک از مقامات ملی و استانی را مشخص و مراتب را برای رسیدگی قضایی به مقامات مربوطه منعکس و نتیجه را به اینجانب گزارش نمایید.
شهرهای بندر امام خمینی(ره) ، ماهشهر و اهواز بیشترین خسارت آبگرفتگی ناشی از بارش شدید باران در اوایل هفته گذشته را متحمل شدند.
میزان بارندگی اوایل هفته گذشته در شهرستان ماهشهر از جمله شهر ماهشهر و شهر بندر امام خمینی(ره) ۱۶۷ میلیمتر گزارش شد.
۲۵ آذر ۱۳۹۸ نیز بر اثر بارندگی شدید بخش‌های وسیعی از کلانشهر اهواز ، کارون و آبادان دچار آبگرفتگی شد و خسارت زیادی به مردم و وسایل خانگی آنان وارد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا