8218 نفر در اسلامشهر صاحب شغل شدند


8218 نفر در اسلامشهر صاحب شغل شدند

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون براساس آمار سامانه رصد اشتغال وزارت کار 8 هزار و 218 نفر در شهرستان مشغول بکار شدند و 82 درصد سهمیه اختصاص یافته برای اسلامشهر محقق شده است.

به گزارش ایرنا مسعود مرسلپور عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسلامشهر افزود: برغم مشکلاتی که ویروس کرونا در بخش های مختلف ایجاد کرده تمامی مدیران شهرستان جهت تحقق و عملی شدن «جهش تولید» با جدیت مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: پس از تهران بیشترین سهمیه ایجاد اشتغال در سطح استان تهران به شهرستان اسلامشهر اختصاص یافته است،

مرسلپور تصریح کرد: تاکید استاندار تهران بر این بود که به لحاظ موفقیت اسلامشهر در ایجاد اشتغال در دو سال گذشته برای این شهرستان ایجاد ۱۰ هزار و ۸۶ شغل به عنوان سهمیه در نظر گرفته شود، پس از اسلامشهر برای شهرستان ری ۶ هزار و ۶۸۶ سهمیه لحاظ شده است که بیانگر انتظارات مسئولان استانی برای ایجاد اشتغال است.

وی با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال و نگهداشت فرصت های شغلی موجود در شهرستان و همت مدیران از جمله اعضای شورای تامین در این خصوص گفت: براساس اعلام رئیس دادگستری اسلامشهر در سال جاری میزان ثبت طلاق در این شهرستان برخلاف بسیاری از شهرستان ها در دوران کرونا نزولی بوده که بی تردید تلاش های انجام شده برای حمایت از فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی و ایجاد اشتغال نقش موثری در کاهش طلاق در شهرستان داشته است.

مرسلپور با بیان اینکه ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی در کاهش بسیاری از بزه های اجتماعی دارد افزود: اسلامشهر در اکثر شاخص های اجتماعی و امنیتی وضعیت مطلوبی دارد و آمار بالای سرقت های خرد از جمله سرقت لوازم خودرو نیز با ساماندهی ۲۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در دو ماه گذشته کاهش می یابد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر همچنین به پرداخت ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به هزار و ۳۴۳ واحدهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا که در سامانه کارا ثبت نام کرده بودند اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت این تسهیلات به واحدهای مختلف به حفظ اشتغال ۳ هزار و ۲۲۶ نفر منجر شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه تنها دو میلیارد تومان تسهیلات در شهرستان پرداخت شده بود افزود: با حمایت های استاندار پرتلاش تهران، دیدارهایی که با مدیران عامل بانکهای مختلف داشتیم که به بازدید تعدادی از آنان از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان نیز انجامید و همچنین پیگیری هایی که از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری برای ایجاد تسهیل و تسریع در پرداخت وام ها صورت گرفت باعث شد تا شاهد پرداخت چشمگیر تسهیلات در شهرستان اسلامشهر باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واژگونی مرگبار پراید با 5 سرنشین زن و کودک در جاده ورامین