مسکو ادعای استفاده از سلاح اعصاب علیه دیپلمات‌های آمریکا را تکذیب کرد


مسکو ادعای استفاده از سلاح اعصاب علیه دیپلمات‌های آمریکا را تکذیب کرد

مسکو - ایرنا - ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه، استفاده مسکو از سلاح ضداعصاب علیه دیپلمات های آمریکایی را ادعای بی اساس و واهی خواند.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت خارجه روسیه، ادعای وجود سلاح ضداعصاب در روسیه که همانند میکروویو تاثیر می گذارد و مسکو از آن علیه دیپلمات های آمریکایی استفاده کرده است را رد کرد.

آکادمی ملی علوم آمریکا در گزارش اخیر خود مدعی شد که یکی از دلایل موارد متعدد بیماری اعصاب بین کارکنان مراکز دیپلماتیک آمریکا در روسیه، کوبا و چین، بکارگیری نوعی سلاح اعصاب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آماده ام بگویم که اطلاعاتی دال بر اینکه در روسیه سلاح ضداعصاب که مانند میکروویو عمل می کند را در اختیار نداریم.

وی افزود: هیچ گونه شواهدی برای اثبات این گونه ادعاهای تحریک آمیز وجود ندارد.

تهدید تخیلی مسکو محصول داخلی آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه نشست خبری تصریح کرد: تهدید تخیلی از سوی مسکو، در واقع محصول سیاست های داخلی آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد که کنگره آمریکا قطعنامه‌ای را علیه روسیه تصویب کرد و در آن خواستار افزایش فشار بر مسکو به منظور حمایت از زندانیان سیاسی در روسیه و تشدید تحریم ها در مورد این کشور شد.

زاخارووا افزود: هرچند که این سند الزام آور نیست اما تاسف آور است که قانونگذاران آمریکایی در شرایط پیچیده اجتماعی و اقتصادی و اپیدمیولوژی در کشورشان و در جهان، به پرداختن به موضوع مقصر بودن روسیه در عرصه حقوق بشر ادامه می دهند.

وی ابا بیان اینکه روسیه بارها به ماهیت جعلی اتهامات آمریکا در این عرصه اشاره کرده است گفت، شواهدی برای اثبات این ادعاها علیه روسیه ارائه نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی