امام جمعه زاهدان: دانشجویان باید همواره مطالبه‌گر باشند


امام جمعه زاهدان: دانشجویان باید همواره مطالبه‌گر باشند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دانشجویان باید با شجاعت و پشتکار همواره مطالبه‌گر باشند و این روحیه خودشان را تا رسیدن به اهداف نهایی باید حفظ کنند.

به گزارش ایرنا آیت الله مصطفی محامی روز یکشنبه در نشست با دانشجویان سیستان و بلوچستان که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد اظهارداشت: در این استان شاهد حضور دانشجویان در تمام عرصه‌ها هستیم و این حضور با ارائه کارهای کارشناسی و دقیق باید پیگیری و تقویت شود.

وی بیان کرد: دانشجویان برای توسعه مرزهای علم و دانش، مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سیستان و بلوچستان تلاش‌های بسیار خوبی دارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: دانشجو باید فهم و شعور سیاسی بالا و در این عرصه حضوری فعال داشته باشد اما دچار سیاست زدگی نشود.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: برای رشد و توسعه سیستان و بلوچستان نیازمند حضور با نشاط دانشجویان هستیم و حضور آنان برای ترقی و رشد استان باید تقویت شود.

آیت الله محامی اظهارداشت: یکی از محورهای عمده‌ای که دانشجو باید در آن حضوری فعال و پویا داشته باشد بحث مطالبه گری بویژه در بخش اجرای عدالت است.

وی بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بحث عدالت در انقلاب اسلامی به پیشرفت مطلوب نرسیده‌ایم و باید تلاش کنیم تا مطالبه‌گری در این زمینه تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشجویان باید در تمام عرصه‌ها حضوری فعال داشته باشند افزود: مطالبه گری برای احقاق حقوق مردم و نیازمندی‌های آنان باید توسط دانشجویان به طور جد پیگیری و دنبال شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار خوبی از سوی نظام انجام شده اما نسبت به سایر استان‌ها از توسعه یافتگی کمتری برخوردار است و دانشجویان در این زمینه با مطالبه گری خودشان می توانند اثرگذار باشند.

آیت الله محامی تصریح کرد: مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و باید این مساله در سطح استانی و ملی مطالبه‌گری شود.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: دانشجو در صورتی می‌تواند در تمام عرصه‌ها خیلی شجاعانه و قهرمانانه ورود پیدا کند که موضع خودش را در برابر خداوند مشخص کرده باشد.

وی بیان کرد: دانشجویان با پشتکار و مطالبه‌گری خودشان کارها و مشکلات را به پیش ببرند و منتظر حمایت مسوولان نباشند زیرا مطالبه‌گری می‌تواند بسیاری از مسائل را برطرف کند.

آیت الله محامی تصریح کرد: دانشجویان مشکلات سیستان و بلوچستان را شناسایی و راهکارهای کارشناسی شده برای برون رفت از این مشکلات ارائه کنند.

وی تاکید کرد: دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی بر مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان متمرکز شوند و آسیب شناسی و راهکار ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به حاشیه نشینی در این استان گفت: ابتدا باید ریشه‌های حاشیه نشینی شناسایی و سپس در صدد برطرف کردن مشکلات در پیش رو بود زیرا با تنها ساخت خانه برای حاشیه نشینان این مشکل برطرف نمی‌شود.

وی ادامه داد: با ایجاد اشتغال در روستاها به راحتی میتوان جلوی رشد حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان را گرفت و در این بین دانشجویان نقش بسیار موثری در مطالبه‌گری دارند.

آیت الله محامی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاهی سیستان و بلوچستان افزود: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه جذب دانشجویان کشورهای همسایه این استان دارد که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به بودجه‌های کلانی که به سیستان و بلوچستان تخصیص مییابد اما خروجی مناسبی ندارد افزود: بودجه‌های بسیار زیادی به این استان می‌آید اما به دلیل ضعف مدیریت و در برخی مواقع ضعف‌های نفسانی مدیران به نتیجه دلخواه نمی‌رسد.

وی ادامه داد: برای این کار باید نظارت‌ها با دقت بیشتری انجام شود تا بتوانیم عقب ماندگی‌های سیستان و بلوچستان را جبران کنیم.

آیت الله محامی در رابطه با تقسیم سیستان و بلوچستان گفت: این مساله را در فضای ملتهب نمی‌توان بررسی کرد و ابتدا باید فضا آرام شود و سپس کمیسیون پژوهش مجلس شورای اسلامی نکات مثبت و منفی این مساله را به دقت مورد بررسی قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا