معاون استاندار سمنان: مشکل سیلابی‌شدن ورودی غربی شهر سرخه رفع شود


معاون استاندار سمنان: مشکل سیلابی‌شدن ورودی غربی شهر سرخه رفع شود

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مشکل سیلابی شدن میدان ورودی غربی شهر سرخه به دلیل مسایل مهندسی است که باید شناسایی و برطرف شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر فخری روز دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان در فرمانداری سرخه افزود: طرح غیرمهندسی میدان ورودی غربی از دلایل بروز سیلاب در این میدان است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل جاری شدن سیلاب در میدان ورودی غربی سرخه برطرف شود بیان کرد: سیلاب در ورودی غربی سرخه باعث انسداد مسیر در محورهای مواصلاتی این شهرستان و آبگرفتگی شهر می شود که باید با قید فوریت برطرف شود.

معاون ‌هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه باید با اقدامات موثر به دنبال جلوگیری از بروز سیل بود و دستگاه های اجرایی متولی امر نیز باید به دور از بهانه‌جویی با قید فوریت در این مساله ورود کنند، گفت: برنامه‌ریزی دقیق، ورود جدی دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی، مدیریت و نظارت دقیق فرماندار، بررسی و رسیدگی به آن با قید فوریت ضرورت دارد.
فخری با بیان اینکه تفکرات جزیره‌ای در اجرای طرح های عمرانی و اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی یکی از آفت های جدی اجرای مطلوب طرح های عمرانی و مدیریت امور عمرانی است، خاطر نشان کرد: برنامه اجرایی، عملیاتی و زمان‌بندی شده برای رفع این مشکل توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و با مدیریت فرماندار و ورود جدی دستگاه های اجرایی متولی امر انجام شود و علیه هر یک از دستگاه های اجرایی که در این مسیر تخلف و کوتاهی کنند، اعلام‌ جرم خواهد شد.
وی بیان کرد: امروز لازم است برای جلوگیری از بروز مجدد مشکل و قرارگرفتن شهر در خطر جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی، مصوبات جلسه به صورت ‌کامل و در زمان‌بندی تعیین شده اجرایی شود.

وی تصریح کرد: نبود راهکاری برای هدایت صحیح رواناب ها در بالادست مشکل جدی و اساسی در آبگرفتگی میدان ورودی غربی شهر سرخه و انسداد محورهای مواصلاتی در این شهرستان است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تیم اجرایی متشکل از دستگاه های متولی امر و مدیریت و نظارت دفتر فنی معاونت عمرانی استانداری برای حل مشکلات آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب، هدایت صحیح آب از بالادست و لایروبی بندهای خاکی بالادست تشکیل شود .

فرماندار سرخه نیز در این نشست گفت: میدان ورودی غربی سرخه سال 94 احداث و بهره برداری شد. ۸ دهنه آب‌راه برای این میدان در نظر گرفته شد که کوتاهی هایی در این حوزه صورت گرفت.

علی مویدی زاده افزود: آب های جاری شده از مناطق بالادست میدان ورودی غربی سرخه به دلیل مشکلاتی که در کمبود دهنه آب‌راه ها و مشخصات مهندسی طرح وجود دارد، باعث سیلاب و انسداد مسیر می شود.

در این نشست مقرر شد طی ۱۰ روز آینده مصوبات این جلسه اجرایی و در صورت کوتاهی با مسوولان و دستگاه‌های متخلف برخورد شود.

سرخه در ۲۳ کیلومتری غرب سمنان و در محور اصلی تهران- مشهد قرار دارد. میدان ورودی غربی این شهر، به دلیل قرارداشتن در پایین دستِ مناطق سیل‌خیز، در روزهای بارانی دچار مشکل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟