مستمری‌بگیران صندوق روستایی و عشایری شیروان حدود 9 برابر افزایش یافت


مستمری‌بگیران صندوق روستایی و عشایری شیروان حدود 9 برابر افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- نماینده بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری شیروان گفت: تعداد مستمری بگیران این صندوق نسبت به سال 92 حدود 9 برابر افزایش یافته است.

مجید یوسفیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار مستمری بگیران دولت پیش از دولت تدبیر و امید، ۳۸ نفر بود که اینک این تعداد به ۳۷۴ نفر رسیده است که هم اکنون ۴۱۲ نفر مستمری بگیر این صندوق هستند.

وی گفت: همچنین تعداد بیمه شدگان صندوق کشاورزی، روستایی و عشایر این شهرستان پیش از دولت تدبیر و امید چهار هزار و ۴۳۸ نفر بود که در این دولت با اضافه شدن هفت هزار و ۲۴۴ نفر در مجموع به ۱۱ هزار و ۶۸۲ نفر رسیده است که رشد بیش از ۶ برابری دارد.

یوسفیان با اشاره به استقبال بانوان به بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری این شهرستان در این دولت افزود: تعداد عضویت این قشر از جامعه در دولت پیش ۸۱۵ نفر بود که با اضافه شدن هزار و ۷۶۷ نفر آنان در این دولت، شاهد رشد بیش از۶۰ درصدی هستیم.

نماینده بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری در شیروان گفت: میانگین تعداد بانوان عضو این صندوق در شهرستان، بیش از میانگین استانی و کشوری است که علل استتقبال آنان از این صندوق باید بررسی شود.

یوسفیان افزود: میانگین سنی افراد ثبت نامی و عضویت آنان در این صندوق در ابتدا بالای ۵۰ سال بود که اینک با استقبال بی شمار آنان به ۳۵ سال رسیده است.

وی گفت: عضویت در این صندق فرصت خوبی برای کشاورزان، روستاییان و عشایر هست که تحت پوشش بیمه قرار بگیرند زیرا که بیشترین کمک از سوی دولت انجام می شود.

وی افزود: حداکثریارانه ای که دولت برای برای آنان در این زمینه لحاظ کرده سه برابر یارانه نقدی است که ماهانه پرداخت می شود.

۳۰ درصد بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شیروان زن و ۷۰ درصد مرد هستند.

صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمر و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره مند شوند.

در صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی داردو ۶۸ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۸ هزار خانوار در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم