توجه همزمان به غذا و محیط زیست کیش


توجه همزمان به غذا و محیط زیست کیش

کیش-ایرنا- یک مربی بین‌المللی آشپزی گفت: برای طرح غذا به عنوان جاذبه گردشگری کیش، می‌بایست به محیط زیست جزیره توجه ویژه نشان داد.

سامان گلریز در حاشیه رویداد غذاهای بومی کیش در گفت‌وگو با ایرنا، کرونا را ترمزی برای رویدادهای فرهنگی دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از جشنواره های بزرگ فرهنگی و غذایی امسال به واسطه شیوع این ویروس امکان برگزاری پیدا نکردند. اما امیدوارم کرونا مثل یک فنر عمل کند و مدیران از این خلا به وجود آمده برای انجام مطالعات بی نظیر در زمینه فرهنگ و سنت ایران زمین استفاده کنند؛ چرا که اینها ارزشمندترین چیزهایی است که داریم.

وی در خصوص رویداد غذای بومی کیش نیز گفت: این قبیل اتفاقات کوچک مانند کاشت دانه‌ای در زمین حاصل‌خیز است که می‌تواند در آینده به ثمر نشیند و باید آن را به فال نیک گرفت. من همچنین از تمام بانوان و مادران این منطقه و همه ایران برای انتقال سینه به سینه سنت غذایی و فرهنگی ایران تشکر می‌کنم.

گلریز با اشاره به اهمیت تاریخ کیش، یادآور شد: این جزیره جایی نیست که با ۴ تا برج شناخته شود بلکه دارای تاریخ و تمدن است؛ فقط باید گردگیری و آنها را بیشتر معرفی کنیم.

سرآشپز برنامه های تلویزیونی در ادامه افزود: مساله مهم دیگر حفاظت از محیط زیست است. وقتی غذای خوب داریم که بتوانیم محیط زیست را جدی بگیریم. کیش زمانی مروارید درخشان است که بتواند به خوبی از محیط زیست اش مراقبت کند. در این صورت غذای کیش هم بیشتر مطرح می‌شود. من به مدیران سازمان منطقه آزاد پیشنهاد راه‌اندازی پارک ملی دریایی را به عنوان یک منطقه حفاظت شده دادم تا بتواند الگویی برای خلیج فارس نیز به حساب آید.

رویداد غذای‌های بومی کیش شب گدشته در خانه بومیان کیش با حضور چهره‌های فعال گردشگری برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم