اجرای ژورنال طلاب «خوش‌بینی از منظر قرآن و حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه» در شیراز


اجرای ژورنال طلاب «خوش‌بینی از منظر قرآن و حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه» در شیراز

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز از اجرای ویژه برنامه ژورنال طلاب با محوریت مقاله «خوش‌بینی از منظر قرآن و حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه» و «رشد فردی از دیدگاه اسلام و روایات» ویژه فعالان پژوهشی و اعضای گروه سیر مطالعاتی خبر داد.

اجرای ژورنال طلاب «خوش‌بینی از منظر قرآن و حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه» در شیراز

به گزارش ایکنا از فارس، خدیجه نجفی، معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز امروز، 29 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: مدرسه علمیه غدیریه شیراز به‌مناسبت هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اقدام به برگزاری برنامه‌هایی از قبیل ژورنال کلاب رابطه باور مثبت و رشد فردی، توزیع بروشور وحدت حوزه و دانشگاه در فضای مجازی، معرفی سایت‌های دین‌پژوهی و برگزاری کارگاه طرح نامه‌نویسی کرده است.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه ژورنال طلاب با محوریت مقاله «خوش‌بینی از منظر قرآن و حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه» و «رشد فردی از دیدگاه اسلام و روایات» ویژه فعالان پژوهشی و اعضای گروه سیر مطالعاتی در مدرسه علمیه خواهران غدیریه برگزار شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز تصریح کرد: پژوهشگر موفق کسی است که با به‌کارگیری عوامل مؤثر در رشد فردی بتواند ابتدا در بعد معنوی خود را تقویت کند تا به رشد فردی برسد و سپس با تولید محتوای علمی به رشد معنوی، فردی و اجتماعی جامعه ایمانی کمک کند.

نجفی همچنین در خصوص توزیع بروشور به‌مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در فضای مجازی اظهار کرد: هرجا دشمن نا امید شد دانشمندان بزرگ ایران اسلامی شربت شهادت نوشیدند از این رو یاد و خاطر علمای بزرگ و معرفی آنان به قشر جوان و فرهیخته در دنیای امروز امری ضروری است و موجب تقویت روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر دانشمندان جوان و افزایش انگیزه و هدفمند شدن دانشجویان و طلاب می‌شود.

محقق حوزه و دانشگاه بیان کرد: علما و دانشمندان بزرگ اسلامی ایرانی با سلاح علم پیشگامان عرصه جهاد بودند و به مقابله با دشمن و اندیشه‌های انحرافی پرداختند تا بسترسازی برای آیندگان در عرصه تولید علم و ترویج فرهنگ دینی شوند.

وی با توجه به هجمه‌های اطلاعاتی در دنیای امروزی، تهیه و توزیع بروشور، اینفوگرافی، کلیپ‌های کوتاه را یکی از ابزار انتشار یافته‌های علمی و معرفی دانشمندان متفکر دانست و گفت: این کار موجب ایجاد انگیزه، تغییر مسیر زندگی و هدفمند کردن علم‌آموزی می‌شود.

نجفی همچنین معرفی سایت‌های دین‌پژوهشی را یکی دیگر از برنامه‌های مدرسه علمیه خواهران غدیریه دانست و با اشاره به نگرش بینش و نگاه حضرت امام خامنه‌ای، گفت: راه‌اندازی سایت‌های دین‌پژوهی، به ویژه پایگاه‌های مرکز تحقیقاتی نور که به دستور مقام عظمای ولایت راه‌اندازی شد، بیانگر اهمیت این پایگاه‌ها و نقش تعیین‌کننده آنان در تولید و ترویج علوم اسلامی و انسانی است.

وی با اشاره به رسالت پژوهشگران در تولید محتوا و پیشرفت کشور گفت: امروزه آشنایی پژوهشگران با سایت‌های دین‌پژوهی و پایگاه‌های اینترنتی یکی از ضروریات حوزه پژوهش است که باید به آن توجه شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز همچنین به برگزاری کارگاه طرح نامه‌نویسی اشاره کرد و گفت: پژوهش همانند معماری می‌ماند، همان‌طور که معمار بدون نقشه نمی تواندکار خوب ارائه دهد، پژوهشگر هم بدون طرح نامه نمی‌تواند به تولید محتوای علمی و پرکاربرد بپردازد.

وی گفت: طرح نامه برای پژوهشگر همانند نقشه راه می‌ماند که یادگیری آن لازم و ضروری است، از این‌رو هرچه طرح دقیق‌تر و روشن‌تر باشد، پژوهشگر راحت‌تر می‌داند هدف و مسیر او چیست و به چه منابعی نیاز دارد و حتی می‌تواند مدت زمان نوشتن پژوهش خود را تخمین بزند.

نجفی یکی از دلایل ضعف پژوهشگران در تولید محتوا، ضعف در یادگیری طرح نامه‌نویسی دانست و گفت: پژوهشگر موفقی کسی است که طرح نامه‌نویس خوبی باشد.

وی، طرح نامه‌نویسی را اساس و پایه یادگیری پژوهش دانست و افزود: باید پژوهش رکن اصلی آموزش باشد و اساتید دروس پژوهش محور باید اهمیت ویژه‌ای به این موضوع دهند و محققان را در این زمینه تقویت کنند.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان