معاون جهاد کشاورزی بوشهر: نیازی به خرید حمایتی گوجه فرنگی نیست


معاون جهاد کشاورزی بوشهر: نیازی به خرید حمایتی گوجه فرنگی نیست

بوشهر- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به قیمت مناسب و رونق بازار گوجه فرنگی خارج فصل در این استان، در شرایط کنونی نیازی به خرید حمایتی این محصول نیست.

خسرو عمرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون هر کیلوگرم گوجه فرنگی خارج فصل استان بوشهر در مزرعه بین ۲۳۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد، این در شرایطی است که قیمت تمام شده تولید هر کلیوگرم از این محصول در بوشهر ۲ هزار تومان است.

وی افزود: در صورتی که نرخ گوجه فرنگی در مزرعه به زیر قیمت تمام شده تولید برسد دولت باید برای خرید حمایتی ورود کند اما در شرایط کنونی گوجه‌کاران دغدغه بازار ندارند.

عمرانی بیان کرد: همچنین امسال براساس توافق انجام شده با ۲ واحد رُب گیری در استان بوشهر قرار است گوجه رُبی به قیمت ۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر ظرفیت فراهم شده برای خرید گوجه فرنگی رُبی در استان بوشهر روزانه ۵۵۰ تن است و انتظار می‌رود بزودی این ظرفیت به یکهزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

وی یادآور شد: تثبیت و توسعه صادرات رب گوجه فرنگی در تنظیم بازار این محصول مهم و اساسی است و در صورت بروز هرگونه اختلالی در این زمینه با مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال ۱۱هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این استان زیر کشت محصول گوجه فرنگی خارج فصل رفته‌است که از اول آبان تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن برداشت محصول انجام شده‌است.

وی با بیان اینکه برداشت گوجه فرنگی تا اوائل اردیبهشت ادامه دارد، اضافه کرد: پیش بینی برداشت محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر امسال ۵۸۰ هزار تن برآورد شده‌است.

عمرانی یادآور شد: میانگین قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم محصول گوجه فرنگی در استان بوشهر در زمان حاضر ۲هزار تومان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین براساس برآوردهای انجام شده سالانه ۱۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از استان بوشهر صادر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)