برق امید، تدبیری برای کاهش مصرف انرژی در آذربایجان‌غربی


برق امید، تدبیری برای کاهش مصرف انرژی در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- برق امید طرحی برای ایجاد انگیزه در میان 27 درصد مشترکان آذربایجان‌غربی و تدبیری برای صرفه‌جویی 10 درصدی در مصرف برق است تا از این طریق مشترکانی که قدر نعمت برق را دانسته و بهینه از آن استفاده می‌کنند به پاداش این کار خود برسند.

به گزارش ایرنا، بهترین و ساده‌ترین راه برای جلوگیری از هدررفت منابع ملی، استفاده اصولی و منطقی از برق است که همواره دولت ها در این مسیر گام برمی دارند و مشوق هایی نیز اجرایی می‌کنند که طرح برق امید نیز یکی از این طرح های مهم و البته اثرگذار به شمار می رود.

مشترکان در طرح برق امید براساس نوع آب و هوای محل زندگی خود به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و براساس ارزیابی‌ها و میزان مصرف مشترکان تصمیم گرفته می‌شود که چه کسانی می‌توانند از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق برخوردار شوند.

با اجرای این طرح، مشترکان پرمصرف نیز سعی خواهند داشت تا با صرفه‌جویی بیشتر، به معیارهای مد نظر وزارت نیرو رسیده و از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

طرح برق امید یک طرح برد_برد برای مشترکان وزارت نیرو است که براساس آن مشترکان با کاهش مصرف برق از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار شده و وزارت نیرو نیز از محل کاهش هزینه‌های تولید برق، می‌تواند اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر کند.

یکی از مهمترین مزایای "طرح برق امید" حفظ محیط زیست برای دنیای امروز ما و نسل آینده است؛ سالانه میلیون‌ها متر مکعب گاز در کشور تبدیل به انرژی برق می‌شود که بیش از نیمی از آن در بخش خانگی مصرف می‌شود و با یاری و همراهی یکدیگر، این فرهنگ را بهبود خواهیم بخشید.

کاهش ۱۰ درصدی مصرف، هدف مهم طرح برق امید در آذربایجان غربی

این طرح از ابتدای آبان ماه امسال در آذربایجان‌غربی آغاز شده و به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان با اجرای آن، شاهد کاهش مصرف برق در زمان اوج بار خواهیم بود.

اکبر حسن بگلو افزود: این طرح مهم تنها با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، مشترکان پرمصرفی که با اجرای طرح برق امید شناسایی شده‌اند، قابل دستیابی است.

وی اضافه کرد: تداوم رویه مصرف مشترکان کم مصرف، تغییر الگوی مشترکان خوش مصرف و حرکت به سمت دسته کم‌مصرف با رعایت موارد و نکات ساده و همچنین اصلاح الگوی مصرف مشترکان پرمصرف از طریق مدیریت بهینه از جمله اهداف اجرای طرح برق امید است که علاوه بر کمک به اقتصاد خانوار نقش مؤثری در صرفه‌جویی مصرف انرژی در کشور دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: این طرح از آبان امسال آغاز شده و مشترکان برق این استان طی ماه‌های اجرای طرح، می‌توانند الگوی مصرفی خود را تغییر یا ادامه دهند.

حسن‌بگلو افزود: با شروع فصل تابستان در سال آینده شاهد اوج موفقیت طرح برق امید در آذربایجان‌غربی خواهیم بود.

باید به این مساله نیز توجه کرد که طرح برق امید مشمول خانه‌باغ‌ها نمی‌شود و ویژه مشترکان خانگی است و در طرح برق امید مشترکان برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده و از این میان بهای برق مصرفی گروه کم مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی: این طرح شامل خانه‌باغ‌ها، ویلاها و یا انشعاباتی که خالی از سکنه هستند نمی‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح برق امید فرصت مغتنمی برای توسعه صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه برای ماه‌های تابستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: باید هر اصلاح رفتاری از کانون خانواده آغاز شود و اصلاح مصرف برق تأثیر به سزایی در اصلاح مصرف سایر بخش‌ها دارد.

مشترکان تا ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف ماهانه، کم مصرف هستند

در طرح برق امید مشترکان برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده و از این میان بهای برق مصرفی گروه کم مصرف با ۱۰۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

برق امید، تدبیری برای کاهش مصرف انرژی در آذربایجان‌غربی

به گفته معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی: مشترکانی که در ماه‌های گرم خرداد تا شهریور متوسط مصرف ماهانه آن‌ها در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد در دسته کم مصرف، ۱۰۱ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت، خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از ۳۰۰ کیلو وات ساعت جزو دسته پرمصرف هستند.

شاهرخ پاشاوند ادامه داد: برای سایر ماه‌های سال نیز مشترکانی که مصرف آن‌ها تا ۸۰ کیلووات ساعت باشد شامل مشترکان کم‌مصرف، بین ۸۱ تا ۲۰۰ کیلوات ساعت خوش مصرف و بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت طبق تعرفه‌بندی طرح برق امید مشترک پر مصرف محسوب می‌شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح برق امید که مخصوص مشترکان خانگی است فرصت مغتنمی برای توسعه صرفه‌جویی در مصرف برق به ویژه برای ماه‌های پیک سال است.

پاشاوند اضافه کرد: اجرای طرح برق امید سبب می‌شود قشر پرمصرف برای استفاده از مزایا و تخفیف‌های مورد نظر برای اضافه شدن به جمع مشترکان خوش مصرف تشویق شوند و قشر کم مصرف‌ها جهت تداوم همین سطح مصرفی انگیزه بیشتری داشته باشند.

مشترکان خانگی برق می‌توانند نرم افزار "خدمات غیر حضوری برق ایران " را نصب کرده و از وضعیت خود در طرح برق امید آگاه شوند.

وی از امکان بررسی میزان مصرف در قالب نرم افزار خدمات غیرحضوری برق ایران خبر داد و اظهار داشت: استعلام وضعیت دسته بندی در طرح برق امید به راحتی از طریق این نرم افزار انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: راحت‌ترین راه برای اطلاع مشترکان خانگی از دسته‌بندی مصرف خود در طرح برق امید استفاده از نرم افزار خدمات غیر حضوری برق ایران است.

وی بیان کرد: این نرم افزار از سایت شرکت برق و سامانه بازار قابل دانلود و نصب است.

مشترک بهره‌مند از برق من: این طرح میزان مصرف من را به طور دقیق مشخص می‌کند

باقر سلامت یکی از استفاده کنندگان از نرم افزام برق من در ارومیه، گفت: یکی از گزینه‌های این نرم افزارم آگاهی از وضعیت مشترک در طرح برق امید است و من در این نرم افزار متوجه شدم که چه میزان مصرف اضافی دارم.

وی ادامه داد: با کاهش مصرف برق در منزل و استفاده از راهکارهای کاهش مصرف برق، میزان مصرف خود را کنترل می‌کنم تا در زمره مشترکان کم مصرف باشم و از خدمات طرح برق امید بهره ببرم.

طرح برق امید فرصتی مناسب برای کاهش مصرف برق

امین جم دوست یکی دیگر از مشترکان برق آذربایجان‌غربی نیز در رابطه با طرح برق امید، گفت: براساس استعلام من در نرم افزام، اشتراک من کمی بالاتر از میزان مصرف حدنرمال را دارد و بر این اساس من شامل طرح برق امید نمی‌شوم که درحال برنامه ریزی برای کاهش مصرف برق هستم.

وی ادامه داد: طرح برق امید فرصتی را فراهم کرده تا با کاهش مصرف برق بتوانیم از بخشودگی بهای مصرفی برق بهره‌مند شویم و این یک کار بسیار عالی است.

طرح برق امید به درستی در جامعه تشریح شود

حمیدرضا کوفی یکی از شهروندان ارومیه‌ای در رابطه با طرح برق امید اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: من از این طرح مطلع نبودم و بهتر است اطلاعات بیشتری در رابطه با آن در فضای مجازی و تلویزیون پخش شود تا تمام مردم از آن بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اگر طرح برق امید به درستی در بین مردم تشریح شود، می‌توان تمام آحاد جامعه را به کاهش کصرف تشویق کرد و در این صورت میزان مصرف برق مردم کمتر می‌شود تا از خدمات برق امید بهره لازم را ببرند.

۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار هستند و یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یک‌هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آبی‌ها امیدوار به کسب سهمیه