مهمترین رویدادهای استان تهران در نخستین روز زمستان


تهران-ایرنا-استان تهران دوشنبه-یکم دی- شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بود...
تهران-ایرنا-استان تهران دوشنبه-یکم دی- شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بود که افتتاح رویداد «تهران 1400»، دستگیری 535 نفر از اراذل و اوباش در غرب استان و تجلیل از پرستاران به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و هفته گرامیداشت پرستار مهمترین آنهاست.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای تهران صبح روز گذشته در شرایط سالم بود اما از ظهر به دلیل غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۱۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان وسالمندان قرار گرفت.

افتتاح رویداد «تهران ۱۴۰۰»

رویداد «تهران ۱۴۰۰» با حضور شهردار، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، دبیر ستاد رویداد «تهران ۱۴۰۰»، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهری به صورت ویدئو کنفرانس در برج میلاد برگزار و از نماد تهران ۱۴۰۰ که در محل برج میلاد نصب شده بود، رونمایی شد، این رویداد برگرفته از ایده «تهران شهری برای همه» با تاکید بر اصول عدالت در شهر، ایجاد زمینه برای دیده شدن، مشارکت برابر، ایجاد نشاط و احساس کارآمدی، بازآفرینی نقش مردم و مفهوم شهروندی به دنبال شهری است که کیفیت زندگی، امید و همبستگی اجتماعی در آن ارتقا یابد.

خیابان ولی عصر(عج) در برنامه‌هایی که برای رویداد ۱۴۰۰ انجام می‌شود نقش محوری دارد. کوچه دوستی و فاز دوم برج میلاد به عنوان بام فرهنگ و هنر هم در این رویدادها اجرا خواهند شد.

الکترونیکی شدن استعلام حریم مترو پایتخت

شرکت مترو تهران و حومه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به موجب همکاری صورت گرفته بین مدیریت امور فنی و مهندسی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برای سرعت بخشیدن به امور اداری و کاهش سفرهای درون شهری، از ششم دی ماه امسال، استعلام حریم مترو تنها از طریق مبادی الکترونیکی میسر می‌شود و از این پس دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نخواهد بود.

سرانجام پس از چند ماه تلاش به منظور فراهم سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری برای راه‌اندازی سامانه استعلام الکترونیکی حریم مترو، این سامانه از روز شنبه ۶ دی ماه به آدرس inquiry.tehran.ir آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان است.

آغاز طرح بروز رسانی تجهیزات مدیریت بحران تهران

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: طراحی و اجرای «سامانه نت» برای نگهداری و تعمیرات تجهیزات امدادی پایگاه‌های ویژه و پشتیبانی چندمنظوره مدیریت بحران شهر تهران اجرایی و عملیاتی شد.

این سامانه شامل یک طرح جامع است که بر اساس فرم‌های پیش‌بینی‌ شده، اقلام موجود را دسته‌بندی کرده و وضعیت آنها را از نظر کارکرد و میزان استهلاک مشخص می‌کند، در نتیجه اقلامی که نیاز به تعمیر دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده می‌شوند و اقلام از رده خارج‌شده نیز با اقلام جدید جایگزین می‌شود، اعلام اقلام موردنیاز پایگاه‌ها بر اساس اولویت نیاز و کارکرد آنها به هر منطقه جهت تأمین از دیگر کارکردهای این سامانه است.

دستگیری جاعلان ۶۰۰ میلیارد ریالی شهرک گلستان

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو تن از اعضای باند سه نفره کلاهبرداران که با جعل سند، خانه‌ای ویلایی را در شهرک گلستان به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال فروخته بودند، خبر داد و گفت: هر دو متهم در کلانتری به جرم ارتکابی اعتراف و با دستور قرار وثیقه مناسب روانه زندان شدند، دستگیری متهم سوم پرونده و کشف سایر جرایم احتمالی در دستور کار قرار دارد.

دستگیری ۵۳۵ نفر از اراذل و اوباش در غرب استان تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اجرای طرح «اقتدار یک» و برخورد با اراذل و اوباش در شهرستان‌های غرب استان گفت: در اجرای این طرح ۵۳۵ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند که ۵۹نفر از آنان سطح‌دار و دارای سابقه هستند، ۲۶ قبضه سلاح جنگی، ۹۹ قبضه سلاح سرد و هفت قبضه شبه‌سلاح از اوباش بازداشت شده، کشف شد، در این طرح یک باند تهیه و توزیع موادمخدر نیز منهدم شد.

همچنین در اجرای طرح «اقتدار یک»، ماموران پلیس امنیت عمومی از ۶۸۹ واحد اصناف بازدید کرده و برای یکصد و ۴۱ واحد اخطاریه پلمب صادر شده و یکصد و ۲۸ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

کشف ۳۰ میلیاردریالی کتانی ورزشی قاچاق در تهران

جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به کشف۲ هزار و ۷۸ جفت کتانی ورزشی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال لوازم در انباری در جنوب پایتخت گفت: با هماهنگی‌های قضائی مالک انبار دستگیر و اموال کشف شده با دستور قضائی تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد.

احتکار۱۵۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی در تهران

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به کشف یکهزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی احتکار شده در انباری در جنوب پایتخت به ارزش ۴۵۰ میلیارد ریال گفت: با دستور قضائی انبار پلمب و مالک آن برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

اخطار به ۴ واحد ریخته‌گری در شهرستان ری

رئیس محیط زیست شهرستان ری گفت: چهار واحد ریخته‌گری به دلیل آلودگی هوا و نداشتن فیلتراسیون در بخش کهریزک این شهرستان اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند، اگر این واحدهای ریخته‌گری استانداردهای محیط زیست را رعایت نکنند، پلمب و معرفی به دستگاه قضایی در انتظار صاحبان آنهاست.

جمع‌آوری ۸ گاراژ ضایعاتی غیرمجاز در بخش قلعه‌نو شهرستان ری

بخشدار قلعه نو از توابع شهرستان ری اعلام کرد: هشت گاراژ ضایعاتی غیرمجاز روستای زمان‌آباد این بخش با حضور نمایندگان بخشداری، دهیاری، محیط زیست، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی جمع‌آوری شد، بسیاری از افرادی که این ضایعات را جمع‌آوری می‌کنند اتباع بیگانه غیرقانونی هستند که برخلاف مقررات و قانون به جمع‌آوری مواد بازیافتی و ضایعاتی از سطل‌های زباله اقدام کردند که توسط دستگاه مربوطه دستگیر شدند.

مصدومیت ۲نفر در پی آوار ساختمان ۵ طبقه مسکونی

افسر آماده منطقه هشت عملیات آتش‌نشانی تهران اعلام کرد: به دلیل نامعلوم که توسط کارشناس منطقه در حال بررسی است در طبقه دوم یک ساختمان پنج طبقه دو واحدی به مساحت حدود ۷۰ مترمربع در بلوار ابوذر، انفجار شدید باعث تخریب کامل ۲واحد در طبقه سوم و ریزش دیوارهای ضلع جنوبی و شمالی ساختمان شده بود، در پی این انفجار شیشه‌های چندین ساختمان دورتر از محل حادثه نیز شکسته شده و آوار حاصل از ریزش ضلع شمالی ساختمان منجر به خسارت شدید به دو خودروی سواری و وانت پارک شده داخل کوچه شده بود.

با توجه به خسارت‌های وارده به طبقات فوقانی و محبوس شدن ساکنین آن در پی بسته شدن درب‌ها و ریزش دیوارها، آتش‌نشانان ضمن ایمن‌سازی محل، ساکنین واحدها را از ساختمان خارج کردند، در این حادثه خانمی ۳۰ ساله دچار مصدومیت و سوختگی شدید شده بود که برای انتقال به مراکز سوانح سوختگی تحویل عوامل اورژانس شد. همچنین مردی ۴۰ ساله نیز بر اثر تخریب دیوار دچار مصدومیت جزئی شده بود که برای انجام معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس شد.

تجلیل از پرستاران نمونه بیمارستان‌های شرق تهران

آیین بزرگداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور سخنگوی دولت و شهردار منطقه ۱۳ و جمعی از مسئولان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محوطه بیمارستان شهید دکتر لواسانی برگزار شد، در این آیین ۱۸ پرستار نمونه از بیمارستان‌های شهیدلواسانی، فجر و بوعلی تجلیل شددند.

روز ولادت حضرت زینب (س) که پنجم جمادی الاول است به نام روز پرستار نامگذاری شده است که امسال مصادف با ۳۰ آذر بود، هفته گرامیداشت پرستار از ۲۶ آذر تا ۲ دی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تجلیل از پرستاران بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه

آیین تجلیل از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه و جمعی از اعضای ستاد مبارزه با کرونای شهرستان و مسئولان در این بیمارستان برگزار شد.

همچنین سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه به همراه معاون برنامه‌ریزی و بخشدار مرکزی با حضور در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان از پرستاران شاغل این مرکز درمانی، زحمات و ایثار آنان به ‌ویژه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تقدیر کرد.

تجلیل از ۲۱۰پرستار بیمارستان فاطمه الزهرا(س) رباط‌کریم

آیین تجلیل از ۲۱۰پرستار بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان رباط‌کریم به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رباط کریم و جمعی از مسئولان در این بیمارستان برگزار شد.

تجلیل از پرستاران نمونه اسلامشهر

آئین بزرگداشت حافظان سلامت شهرستان اسلامشهر به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار و از پرستاران نمونه و کادر درمان بیمارستان‌های امام رضا(ع)، امام زمان(عج)، اورژانس ۱۱۵ و شبکه بهداشت و درمان شهرستان تجلیل شد.

دیدار فرماندار ملارد با خانواده شهید مدافع سلامت

فرماندار و امام جمعه شهرستان ملارد به همراه مسئولین شهرستانی به مناسبت گرامیداشت روز پرستار با خانواده «شهیدمحمد رضایی» یکی از شهدای مدافع سلامت این شهرستان دیدار کردند و آنان را مورد تکریم قرار دادند. «محمد رضایی کرماجانی» کمک بهیار ۲۵ ساله بخش آی سی یو (ICU) داخلی کرونای بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان ملارد بود که ٢٠ آذرماه امسال پس از یک ماه درگیری با بیماری کرونا، به مقام شهادت نائل شد.

تجلیل از رانندگان برگزیده ناوگان حمل و نقل دورن شهری پاکدشت

آیین تجلیل از ۱۵ راننده برتر ناوگان حمل و نقل درون شهری پاکدشت که به قوانین پایبند بوده و طی یک‌سال گذشته، هیچ تخلف رانندگی از سوی آنان رخ نداده بود، همزمان با هفته حمل و نقل و ترافیک با حضور شهردار پاکدشت و جمعی از مسئولان در سالن‌ همایش‌های تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

آغاز طرح زمستانه راهداری استان تهران در دماوند

طرح زمستانه راهداری استان تهران به مناسبت روز راهدار در نخستین روز از فصل زمستان به صورت نمادین با حضور معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، فرماندار دماوند و جمعی از عوامل راهداری شرق استان تهران در این شهرستان آغاز شد، اداره کل راهداری استان تهران با ۴۵۰ نیروی متخصص، ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در ۲۷ باب راهدارخانه این استان آماده آغاز فصل سرد است.

همچنین به مناسبت روز راهدار فرماندار شهرستان دماوند به همراه بخشدار مرکزی شهرستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد در مراسمی از راهداران حوزه حمل و نقل جاده‌ای در راهدارخانه آبسرد تجلیل کرد.

دانش‌آموزان قرچکی؛ همیاران افتخاری منابع طبیعی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و اداره منابع طبیعی، دانش‌آموزان شهرستان قرچک به عنوان همیاران افتخاری منابع طبیعی فعالیت خود را آغاز کردند، همیاران طبیعت با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت‌های عمومی جامعه و ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت مردم در حفاظت، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی شکل گرفته است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته