صبر و پناه بردن به خداوند سختی را سهل می کند


صبر و پناه بردن به خداوند سختی را سهل می کند

میرطالبی گفت: انسان ها در برهه های مختلف زندگی با مشقت رو به رو می شوند، در دین توصیه می شود که در شرایط ناگوار انسان ها پناه به خدا ببرند و صبر و شکیبایی کنند تاپاداش صبر خود را دریافت کنند.

«مهدی میر طالبی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره صبر و الگو گرفتن از سیره حضرت زینب (س) در برابر سختی ها گفت: اگر بخواهیم واژه صبر را در ادبیات دینی و ادبیات نگاه کنیم تعابیر مختلف دارد و در فرهنگ لغت به شکیبایی، تحمل و تاب آوری تعبیر شده است.

این روانشناس مذهبی افزود: از ویژگی های زندگی انسان است که در شرایط مختلف حوادث و مسایل مختلف حادث شود. در تعابیر روایات دینی داریم انسان های مومن در شرایط سختی، مشقت و مصیبت صبر می کنند. این صبر و تحمل تبدیل به ناله و فغان نمی شود و پناه به خدا می برند.

وی با بیان اینکه در روایات الهی داریم، کسانی که صبر می کنند پاداش صبر خود را خواهند گرفت گفت:از ویژگی شرایط زندگی دنیویی در جهان است که انسان همیشه شرایطش بر وفق مراد نباشد و آن شادی که مد نظرش است به دست نیاورد.

میرطالبی ادامه می دهد:انسان ها در برهه های مختلف زندگی با مشقت رو به رو می شوند، اتفاق هایی می افتد که انسان مجبور است با شرایط مختلف مواجه شود.در دین توصیه می شود که در شرایط ناگوار انسان ها پناه به خدا ببرند و صبر و شکیبایی کنند تاپاداش صبر خود را دریافت کنند.

این روانشناس مذهبی یاد آور شد: اگر به زندگی ائمه نگاه کنیم همراه با سختی و مشقت بوده است و آنها صبر پیشه کرده اند. صبر خاص انسان است. صبر در مورد فرشتگان و حیوانات وجود ندارد و برای انسان است چون می تواند اندیشه و تفکر کند و به خدا پناه می برند.

وی افزود: وقتی به زندگی ائمه در شرایط متعدد نگاه می کنیم می بینیم که زندگی ها با مشقت و سختی بوده است و آنچه اتفاق می افتد می تواند الگو برای تحمل سختی باشند.

وی خاطر نشان کرد: در مصداق شرایط امروز می توانیم به زندگی حضرت زینب (س) نگاه کنیم. حضرت زینب (س) در رابطه با مسئله کربلا و بعد جریان کربلا به معنای واقعی صبر در زندگی را پیشه کردند.این صبر را خداوند به حضرت زینب (س) عطا کرد، انسان باید در شرایط سختی پناه به خدا ببرد تا تحمل سختی آسانتر شود.

میر طالبی گفت: پناه بردن به خدا و یاری جستن از او تحمل سختی را سهل می کند. پناه بردن به خدا از لحاظ نفسانی انسان ها را قویتر می کند. انسان در برابر سختی ها تحمل صبر کند و از خداوند پناه بخواهد.

وی بیان کرد: خداوند انسان ها را آزمایش می کند و کسی که صبوری و تحمل می کند پاداش دریافت خواهد کرد. چون همه اتفاق هایی که در زندگی انسان ها می افتد از جانب خداوند حکمتی دارد.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان