مهمترین رویدادهای استان تهران در چهارم دی


مهمترین رویدادهای استان تهران در چهارم دی

تهران-ایرنا-استان تهران پنجشنبه-چهارم دی- شاهد اخبار و رویدادهای متعددی بود که وقوع زمین لرزه 3.1 ریشتری در فیروزکوه، برف‌روبی حدود یکهزار و 200 کیلومتر از مسیرهای استان در پی بارش نخستین بارش سنگین برف زمستانی و تشییع پیکر شهید مدافع حرم «صالح خلیلی» در پاکدشت مهمترین آنهاست.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای پایتخت روز گذشته برای دوازدهمین روز متوالی به رغم بارندگی در این کلانشهر از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان بود.

وقوع زمین لرزه در فیروزکوه

براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای ساعت ۲۰:۴۷ به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین در شهرستان فیروزکوه به وقوع پیوست، مختصات این زمین‌لرزه در موقعیت ۳۵.۵۶ شمالی و ۵۲.۶۲ شرقی و در فاصله ۲۶ کیلومتری فیروزکوه،۳۰ کیلومتری ارجمند در استان تهران و ۳۷ کیلومتری آرادان در استان سمنان ثبت شده است.

کشف ۵۱ میلیارد تومان مواد احتکار شده صنعت پلاستیک

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت گفت:۲۰ هزار تن مواد اولیه پتروشیمی احتکار شده مورد کاربرد در صنعت پلاستیک به ارزش ۵۱ میلیارد تومان در انباری در جاده قدیم قم کشف شد.

دستگیری مالخر سابقه‌دار در تهران

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری یک مالخر سابقه‌دار اموال مسروقه در محله نازی‌آباد گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۴۰۰ گرم تریاک و ۲۵ قطعه اموال مسروقه از جمله ضبط و باند، لاستیک خودرو، کابل برق، لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه کشف شد.

متهم پس از دستگیری به کلانتری نازی‌آباد منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر خرید اموال مسروقه و فروش مواد مخدر و ارتباط با سارقان اعتراف و پس از تکمیل پرونده به دادسرا منتقل شد، تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر همدستان این متهم همچنان ادامه دارد.

دستگیری سارقان کارگاه‌های صنعتی

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: ماموران کلانتری ۱۷۱ شهیدمصطفی خمینی، در یک عملیات ضربتی یک سارق کارگاه‌های صنعتی را به همراه چهار تن از همدستانش که در فیلم‌های مدار بسته یکی از کارگاه‌های مورد سرقت حضور داشتند دستگیر و مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل سیم و کابل برق و دستگاه های صنعتی را به ارزش ۲ میلیارد ریال از مخفیگاهش کشف کردند. متهم به پنج فقره سرقت از کارگاه‌های صنعتی در محدوده مرتضی گرد اعتراف کرد و با تشکیل پرونده، برای سیر قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

دستگیری سوداگر مرگ در عملیات مشترک پلیسی

براساس اعلام پلیس، در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران و سیستان و بلوچستان یک سوداگر مرگ دستگیر و از خودروی وی ۱۵۰ کیلوگرم تریاک کشف شد، متهم پس از دستگیری به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان منتقل و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری سوداگر مرگ با ۲۲ کیلوگرم تریاک

براساس اعلام پلیس، در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران و بندرعباس، یک سوداگر مرگ دستگیر و ۲۲ کیلوگرم تریاک از منزل او کشف شد، متهم پس از دستگیری به مقر پلیس در بندرعباس منتقل شد و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

دستگیری نوجوان ۱۶ ساله به دلیل قتل

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از وقوع قتل در محدوده تهرانپارس پس از مشاجره در یک جشن تولد خبرداد و گفت: پس از مراسم، برادر قاتل و مقتول برای هم خط نشان کشیده و یکی از طرفین دعوا در تماس با برادر کوچکترش از او خواست که به محل قرار برای دعوا بیاید که برادر کوچکتر نیز با یک کارد بزرگ آشپزخانه خود را به محل رساند. بعد از ورود برادر ۱۶ ساله به محل، ناگهان وی کارد آشپزخانه را به شکم مقتول ۲۳ ساله وارد کرد اما پس از ورود پلیس به موضوع این فرد شناسایی و دستگیر شد، پرونده متهم برای بررسی به دادسرای ویژه جرائم اطفال ارجاع داده شد.

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک پلیس + ۱۰ در نعمت‌آباد

دفتر خدمات الکترونیک پلیس + ۱۰ در محله نعمت‌آباد منطقه ۱۹ با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا، فرمانده اسبق پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، شهردار منطقه و جمعی از مقامات انتظامی و مدیران شهری و شورایاران منطقه افتتاح شد.

معدوم‌سازی ۲۰ هزار لیتر نوشیدنی فاسد در فیروزکوه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه گفت: پیرو گشت هفتگی کنترل بازار شامل ادارات تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و دامپزشکی، اصناف و... از یکی از شرکت‌های مواد غذایی، حدود ۲۰ هزار لیتر نوشیدنی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و با حضور نماینده دادستانی معدوم شد.

آزادسازی ۱۰ هکتار اراضی کشاورزی ملارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با دستور قضایی ۱۴۰ باغ ویلای غیرمجاز که در تعدادی از باغات ملارد ویلای جنوبی احداث شده بود تخریب و بیش از ۱۰ هکتار از این اراضی آزادسازی و به چرخه کشاورزی و زراعت بازگشت.

مهار آتش‌سوزی در کارگاه طلاسازی

معاون منطقه ۵ عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: آتش‌سوزی یک کارگاه طلاسازی در حوالی چهارراه گلوبندک با عملیات سریع آتش‌نشانان مهار و از گسترش آن به اطراف جلوگیری شد، محل حادثه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی بود که یکی از واحدهای مسکونی آن در طبقه دوم آن تبدیل به کارگاه طلاسازی شده بود. در جریان این حادثه خسارت زیادی به کارگاه وارد شد که کارشناسان آتش‌نشانی پس از مهار حریق به بررسی علت بروز این حادثه و نیز برآورد خسارت وارده پرداختند.

مهار آتش‌سوزی‌ در کارگاه چوب‌بری

براساس اعلام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، یک کارگاه چوب‌بری به وسعت یکصد مترمربع در شهرک شریعتی، خیابان مهران به علت نامعلومی در نبود مالک دچار آتش‌سوزی شده بود که آتش‌نشانان با حضور به موقع و عملیات قابل توجه از گسترش آتش در کارگاه جلوگیری کردند. آتش‌نشانان پس از مهار کامل حریق و تخلیه دود توسط فن مکانیکی اقدام به ایمن‌سازی محل حادثه کرده و پس از ارائه موارد ایمنی به مالک کارگاه محل حادثه را ترک کردند.

کلنگ‌زنی تخریب و بازسازی مدرسه ۶ کلاسه در جنوب تهران

آئین کلنگ‌زنی تخریب و بازسازی مدرسه ۶ کلاسه روستای کلین بخش فشافویه توسط خیرین به مساحت ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ری، رئیس دادگستری شهرستان ری، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، امام جمعه و بخشدار فشافویه، فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) شهرری و سایر مسئولین برگزار شد.

آغاز مسابقات قهرمانی «هانمادانگ» مردان استان تهران

دبیر هیات تکواندو استان تهران اعلام کرد: نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی هانمادانگ این استان با شعار «تکواندو تعطیل نیست» از چهارم دی ماه به مدت ۲ روز در سالن زنده یاد مهیمن آغاز شد، این مسابقات در رده‌های سنی مختلف و در ۱۴ آیتم و سه بخش قدرتی، رکوردی و تعادلی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و براساس قوانین و زمانبندی شده برگزار می‌شود. هانمادانگ، رشته‌ای در زیر مجموعه تکواندو است که به شکست اجسام و حرکات نمایشی مربوط می‌شود.

شهرداری ورامین صدرنشین گروه الف لیگ برتر والیبال نشسته شد

تیم والیبال نشسته شهرداری ورامین در سومین و آخرین بازی مرحله رفت مسابقات گروه الف لیگ برتر کشور موفق شد با نتیجه سه بر صفر میزبان خود شهرداری گنبدکاووس را شکست دهد و با سه برد مقتدرانه صدرنشین این گروه شود. مسابقات گروه الف لیگ برتر والیبال نشسته مردان کشور از دوم دیماه تا امروز با حضور چهار تیم شهرداری ارومیه، شهرداری ورامین، شهرداری گنبدکاووس و پالایش نفت آبادان به میزبانی گنبدکاووس برگزار شد.

برف‌روبی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای استان تهران

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به نخستین بارش سنگین برف زمستانی در این استان گفت: از شامگاه چهارشنبه تا ساعات اولیه بامداد پنجشنبه عوامل راهداری حدود یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای شریانی و اصلی و روستایی این استان را برف‌روبی کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران نیز با اشاره به بارش‌های برف در مناطق کوهستانی و شمالی این استان اعلام کرد:‌ تاکنون این بارش‌ها منجر به وقوع حادثه و تلفات جانی و مصدومیت نشده است اما تیم‌های عملیاتی هلال احمر با امکانات کامل در این مناطق حضور و در آماده باش کامل قرار دارند.

تشییع پیکر شهید مدافع حرم «صالح خلیلی» در پاکدشت

پیکر شصت و سومین شهید مدافع حرم،«شهیدصالح خلیلی» با حضور جمعی از مردم قدرشناس و مسئولان شهرستان پاکدشت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشییع و در گلزار شهدای شریف‌آباد این شهرستان به خاک سپرده شد، شهید خلیلی هفت سال در زمین کشاورزی شهرستان پاکدشت به شغل کشاورزی مشغول بود و در سن ۲۶ سالگی و در اسفند سال ۱۳۹۸در دفاع از حرم اهل بیت و درگیری با نیروهای تروریستی و تکفیری داعش به فیض شهادت نائل آمد.

پدر شهید «احمد بیات» آسمانی شد

«حاج علی‌اکبر بیات» پدر شهید «احمد بیات» بر اثر کهولت در ۷۱ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست، پیکر وی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشییع و در جوار گلزار مطهر شهدای شهرستان شهریار به خاک سپرده شد.

«محمدرضا اورنگ» از یادگاران هشت سال دفاع مقدس آسمانی شد

«محمدرضا اورنگ» از جانبازان ۳۰درصد دوران دفاع مقدس پس از تحمل سال‌ها درد جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس، دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست، پیکر این جانباز با بدرقه همرزمان وی و مردم شهرستان ری با رعایت شیوه نامه‎های بهداشتی در بهشت زهرا(س) تشییع و به خاک سپرده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)