حوادث طبیعی با بهره گیری از یافته های علمی به حداقل کاهش می یابد


حوادث طبیعی با بهره گیری از یافته های علمی به حداقل کاهش می یابد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: امیدواریم حوادث طبیعی با نگاه دانش محور و با بهره گیری هرچه بیشتر از یافته های علمی و تجارب به دست آمده، مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن کاهش یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین ، هدایت الله جمالی پور روز جمعه به مناسبت ۵ دیماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

بسمه تعالی

بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی،"روز ۵ دی"روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است و هدف از یادآوری و بزرگداشت آن جلب نظر و توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله،سیل، طوفان، خشکسالی ، سرمازدگی و... است و همچنین شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.
این روز، فرصت مغتنمی است تا در سطوح مختلف میزان آمادگی برای مقابله در برابر بلایای طبیعی را مورد سنجش قرار دهیم، نقاط ضعف و قوت را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت با انجام مانور در بخش‌های مختلف اقدام و به این ترتیب در برابر حوادث طبیعی میزان خسارت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
ارتقاء دانش و آگاهی عمومی از یک سو و نظارت دقیق مدیریت ها بر اجرای قوانین و ممانعت از عوامل خطرساز، به میزان قابل توجهی در کاهش اثرات بلایای طبیعی مؤثر خواهد بود.
هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصتی است تا از حوادث گذشته درس گرفته و از تجارب کنونی برای آینده برنامه ریزی داشته باشیم و همیشه و در هر زمان آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی در بین تمامی مسئولان، مدیران و آحاد مردم وجود داشته باشد.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله دلخراش بم در ۵ دیماه ۱۳۸۲ ، از تمامی مسئولان در استان قزوین خواستارم در راستای رسالت خود در تعهد به اخلاق حرفه ای تمامی توان و اهتمام خود را در زمینه برنامه ریزی و عمل برای مدیریت بحران و راهکارهای پیشگیرانه به کار گیرند.
امید است با نگاه دانش محور و با بهره گیری هرچه بیشتر از یافته های علمی و تجارب به دست آمده، حوادث طبیعی مطابق با استانداردهای جهانی به حداقل ممکن کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل