کتاب بهترین گزینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است


کتاب بهترین گزینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل استان مرکزی کتاب را بهترین گزینه برای تأمین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: تقویت کتابخانه‌های عمومی به عنوان محیط‌های علمی می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش این آسیب‌ها داشته باشد.

کتاب بهترین گزینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی دادگستری کل استان مرکزی، محسن خیرمند، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نقش کتاب و کتابخوانی را در کاهش جرایم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه و رسیدن به اهداف مشترک جهت تحقق هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، تفاهم نامه‌ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان امضا شد.

وی سیاست‌های دستگاه قضایی را مبتنی بر حبس‌زدایی دانست و بیان کرد: سیاست‌ها از این قرار است تا حد امکان از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان یکی از نهادهای ارفاقی مندرج در قانون مجازات اسلامی برای اصلاح مجرمان بدون زندانی کردن آنان استفاده شود. برای رسیدن به این هدف می‌توان از کارکردهای آموزشی و فرهنگی کتاب استفاده کرد به نحوی که در جرایم خُرد و کوچک با استفاده از ظرفیت مشاوره‌ای نهاد و حت‌الامکان منابع موجود کتابخانه‌ای استان برای بازاجتماعی کردن و مجازات شخص استفاده شود.

وی کتاب را بهترین گزینه برای تأمین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: تقویت کتابخانه‌های عمومی به عنوان محیط‌های علمی می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش این آسیب‌ها داشته باشد. برای تشویق و ایجاد محرک‌های مطالعه‌ای در این تفاهم‌نامه پیشنهاد تخفیف مجازات و مرخصی تشویقی به زندانیان کتابخوان معرفی شده از سوی کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌ها به مسئولان مربوطه و همچنین پیشنهاد عفو برای موارد شاخص و پژوهشگر در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: اداره کل کتابخانه‌ها در این تفاهم نامه متعهد شد فعالیت‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با این معاونت در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی با محوریت آسیب‌های اجتماعی صورت گیرد و اولویت، ارائه خدمات فرهنگی و کتابخوانی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی باشد.

خیرمند با بیان اینکه زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه‌ای کتاب و کتابخوانی است اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مطالعاتی و پژوهشی کتابخانه‌ها، اعم از مشاوره فنی و منابع موجود کتابخانه‌ها، فراهم کردن زمینه همکاری در خصوص برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های فرهنگی به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و همکاری در برگزاری جلسات نقد کتاب در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی با نویسندگان بومی از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان ابراز امیدواری کرد اجرای این تفاهم‌نامه بتواند در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان موثر واقع شود.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سلفی آسانسوری فریبا نادری با موهای ژولیده ! / این استوری خانم بازیگر سریال ستایش غوغا ک...