16 پل در محور طبس - بشرویه تعریض می‌شود


16 پل در محور طبس - بشرویه تعریض می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس گفت: پروژه تعریض ابنیه فنی محور طبس - بشرویه که خواسته دیرین مردم منطقه بوده، در دستور کار قرار گرفته است و در قالب آن 16 پل تعریض می‌شود.

محسن حیدری روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تبدیل ۶ مورد آب‌نما به پل در محورهای عشق‌آباد - بردسکن و طبس - اصفهان از دیگر پروژه‌های در حال اجرا توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس است که تاکنون ۲ مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت احداث راه‌های روستایی اخیرا به این اداره واگذار شده است گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طبس ‌اکنون احداث ۳۰ کیلومتر راه جدید را در قالب طرح ملی ابرار برعهده دارد که معادل حدود ۳۰ درصد از مجموع ۱۰۳ کیلومتر طرح ملی ابرار استان خراسان جنوبی است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طبس ادامه داد: این ۳۰ کیلومتر شامل راه روستایی روستاهای دشتغران، جمز، چاه ترخ علیا و سفلی است که به مرحله بهره‌برداری رسیده، راه روستایی روستای دلاکوک که در حال اجراست و هفت کیلومتر از مجموع ۱۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی درباره اقدامات این اداره در زمینه روکش آسفالت و نگهداری راه‌های روستایی بیان کرد: روکش سرد آسفالت راه‌های طبس - یزد، طبس - اصفهان، طبس - بشرویه، ده‌محمد - عشق‌آباد همچنین محور حفاظتی طبس - اصفهان از پروژه‌های در دست اجراست.

حیدری گفت: شهرستان طبس ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و خاکی دارد که هزار و ۴۰ کیلومتر آن راه اصلی و ۷۰۰ کیلومتر راه شریانی است همچنین هزار و ۷۴۱ کیلومتر راه روستایی و هزار و ۳۸۹ کیلومتر راه خاکی است.

وی از مهمترین مشکلات و کمبودهای این اداره به فرسودگی ماشین‌آلات راهسازی، کمبود نیروی انسانی و اعتبارات مربوط به نگهداری راه‌ها اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام