آزمون حضوری در مدارس ابتدایی بویراحمد برگزار نمی شود


آزمون حضوری در مدارس ابتدایی بویراحمد برگزار نمی شود

یاسوج- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: براساس تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا آزمون حضوری در نیمه اول سال تحصیلی جاری در مدارس ابتدایی شهر یاسوج و حومه برگزار نمی شود.

عباس عظامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:برگزاری حضوری ارزشیابی تحصیلی در همه پایه های مقطع ابتدایی فقط در صورت وضعیت زرد و پس از اخذ مجوز کتبی از ستاد مدیریت بحران کرونا امکان پذیر است .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت شهرستان بویراحمد نارنجی است در حال حاضر امکان برگزاری آزمون عملکردی در پایه های اول و دوم در درسهای ریاضی و فارسی (بخوانیم و بنویسیم ) وجود ندارد و همچنان کلاسها و آزمون ها به صورت مجازی برگزار می شود.

عظامی افزود : آموزش و ارزشیابی تحصیلی در مقطع ابتدایی توصیفی است و زمان مشخص ندارد و این فرایند در طول سال تحصیلی انجام می شود و پوشه های الکترونیکی بخشی از فرایند سنجش دانش آموزان خواهد بود.

عظامی ادامه داد : بنابر تصمیم آموزش و پرورش شهرستان و اخذ مجوز از مراجع قانونی،حضور دانش آموزان در مدارس روستایی کم جمعیت،بر اساس تقسیم بندی زمانی همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی یادآوری کرد : سنجش و آزمون در مقطع ابتدایی در نوبت های اول و دوم متمرکز نیست و برگرفته از عملکرد دانش آموز در طول سال تحصیلی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ادامه داد: آموزگاران در مدارس روستایی نیز فقط به بررسی تکالیف ، جمع بندی فعالیت های دانش آموزان در چند ماه گذشته و برگزاری آزمون های مداد - کاغذی به عنوان بخشی از فرایند سنجش توصیفی ، خواهند پرداخت.

وی افزود : در مدارس روستایی که از فضای مجازی بی بهره هستند نیز دانش آموزان به صورت محدود و در گروه های دو تا سه نفری در مدرسه حاضر می شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاکید کرد: فعالیت های آموزشی مدارس ابتدایی مستقل و نیمه مستقل در صورت وجود امکانات با اولویت استفاده از فضای مجازی و در غیر این صورت استفاده از تلویزیون و درسنامه خواهد بود.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۶ هزار دانش آموز دارد که ۶۰ هزار نفر آنها در شهرستان بویراحمد و ۱۱۶ هزار نفر نیز در شهرستان های ۸ گانه استان در حال تحصیل هستند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا