صرفه جویی ارزی 178 میلیون دلاری با تکیه بر تولید داخلی در استان مرکزی


صرفه جویی ارزی 178 میلیون دلاری با تکیه بر تولید داخلی در استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از صرفه جویی ارزی 178 میلیون دلاری با تکیه بر تولید داخلی در استان مرکزی طی سال جاری خبر داد.

سعید جعفری کرهرودی امروز چهارشنبه ۱۰ دیماه در جریان بازدید رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از دو شرکت دانش بنیان ارسطو و بهان‌سار ،تولید کننده دارو و مواد اولیه دارویی در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این میزان صرفه جویی ارزی در استان مرکزی طی سال جاری در نتیجه تکیه بر توان داخلی صنعتگران استان مرکزی است.

وی در ادامه از معرفی صنایع استان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل خبر داد و گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به صنایع استان تخصیص خواهد یافت و در سال گذشته نیز بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ به صنایع استان پرداخت شد.

جعفری به فعالیت ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و افزون بر ۷۰ شرکت تحقیق و توسعه در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط تحریمی، خوشبختانه صنعتگران استان شرایط سخت تحریمی را به فرصت تبدیل کردند و بسیاری از کالاها و مواد اولیه وارداتی هم اکنون در داخل کشور تولید و روانه بازار مصرف می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص فعالیت بخش معادن استان نیز گفت: در استان مرکزی ۶۰۵ معدن پروانه دار وجود دارد و در راستای تحقق شعار جهش تولید در حوزه معادن از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۷ واحد معدنی فاقد فعالیت به چرخه تولید و فعالیت برگشتند و احیا شدند.

وی افزود: احداث کلینیک معدن و عارضه یابی دلایل توقف و تعطیلی معادن استان از جمله راهبردهای سازمان صمت در استان مرکزی است. آسیب شناسی و استخراج دلایل نیمه فعال یا غیرفعال بودن صنایع و معادن از اهداف راه اندازی کلینیک صنایع و کلینیک معادن به صورت مجزا در استان است.

جعفری مشکلاتی نظیر مواد اولیه، نقدینگی، بازار و ... را از جمله مشکلات مهم معادن استان برشمرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا به هدفگذاری سال جاری استان برای فعالیت ۱۰۰ معدن راکد و نیمه فعال استان دست یابیم.

وی گفت: در مجموع فعالیت ۶۰۵ واحد معدنی برای افزون بر ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است و برای حدود دو هزار و ۷۶۰ واحد صنعتی استان نیز بیش از ۱۵۰ هزار نفر شغل فراهم شده است. همچنین ۶۰ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در استان توانسته اند برای افزون بر ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کنند.

جعفری بیان کرد: خوشبختانه مشکل بیکاری در استان مرکزی در مقایسه با سایر استان‌های کشور به کمترین میزان رسیده و جزو اولین استان ها در کشور از نظر سطح اشتغال قرار داریم و با یک اختلاف پنج درصدی نسبت به نرم کشور در شرایط بهتری در نرخ بیکاری قرار داریم.

وی به فعالیت های غیرحضوری سازمان صمت برای برآوردن خواسته های شهروندان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سازوکاری فراهم شده است که نیاز به حضور فیزیکی برای پاسخ به درخواست های مردم نیست و از مجموع ۱۲۰ ماموریت سازمان صمت استان بالغ بر ۷۵ درصد فعالیت‌ها شامل پروسه مجوزها، تجارت خارجی، ثبت سفارش و ... به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی مردم در سازمان نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟