اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه» در کتابخانه‌های عمومی کاشان


اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه» در کتابخانه‌های عمومی کاشان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان گفت: در راستای اجرای سیاست‌ها، شعار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تبیین سفارش رهبر معظّم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، طرح «کتاب خوان ماه» در این شهرستان اجرا می‌شود.

زینب سادات واسعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری افراد جامعه و ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی با مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر از جمله هدف‌های طرح کتاب‌خوان ماه است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان ادامه داد: در این طرح، هر ماه چهار عنوان کتاب از مجموعه تازه‌های نشر در قالب و روش‌های مختلف نظیر پوستر، خلاصه نویسی، کتابچه، فلش و کلیپ، معرفی شده و بر اساس آن فعالیت‌های کتاب‌ محور متنوعی مثل جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و نشست کتابخوان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: کتاب‌های معرفی شده در طرح کتاب‌خوان ماه در کتابخانه‌های عمومی قابل دسترس بوده و همچنین فایل الکترونیک کتاب‌های معرفی شده نیز در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی iranpl.ir قابل دسترس است.
واسعی گفت: با توجه به اهمیت قصه‌گویی در کتابخانه‌ها و نقش آن در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، کارگاه آموزشی اصول و مبانی قصه‌گویی بزرگسالان نیز با هدف آموزش شیوه‌ها و فنون نوین قصه‌گویی در قالب ۱۰ جلسه به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان افزود: در این کارگاه، تاریخچه قصه‌گویی، اصول و مبانی قصه، انتخاب قصه، بازنویسی و بازآفرینی قصه از متون کهن و جدید، اصول کلیدی پردازش قصه برای بزرگسالان، انواع مقدمه و زمینه ورود به قصه، اصول فن بیان و اصول اولیه زبان بدن در قصه گویی ارائه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)