انعکاس شاخصه‌های مدیر جهادگر در مرحوم کاظمی آشتیانی


انعکاس شاخصه‌های مدیر جهادگر در مرحوم کاظمی آشتیانی

رئیس جهاددانشگاهی با برشماری شاخصه‌های یک مدیر جهادگر، مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی را واجد تمام صفات یک مدیر جهادی در کشور دانست.

انعکاس شاخصه‌های مدیر جهادگر در مرحوم کاظمی آشتیانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، سید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی امروز 14 دی‌ماه، در همایش جهاد علمی به سبک کاظمی آشتیانی با اشاره به شخصیت دکتر سعید کاظمی آشتیانی، گفت: ایشان واجد تمامی صفات یک مدیر جهادی بودند.

وی در ادامه به برشماری شاخصه‌های یک مدیر جهادی پرداخت و گفت: مؤمن و دین باور بودن یکی از این صفات است که دکتر آشتیانی به طور کامل واجد آن بودند. شاخصه دوم یک مدیر جهادی علم باوری است، توقع ما از یک مدیر جهادی علم باوری اوست، چنانکه امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) فرمودند: «العلم سلطان» علم قدرت است و هر کس به آن دست پیدا کند بر دنیا چیره می‌شود و اگر دیگران به آن دست پیدا کنند، بر او چیره می‌شوند. مدیر جهادی باید علم باور باشد و دکتر آشتیانی به شدت علم باور بود.

طیبی ادامه داد: خودباوری صفت دیگر یک مدیر جهادی است، خودباوری به این معنا که خداوند توانمندی را در انسان‌ها به صورت یکسان عطا کرده است و باید بتوان از این ودیعه نهایت استفاده را کرد.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: یک مدیر جهادی باید برنامه‌ریز بوده و برای کوتاه مدت و میان مدت برنامه داشته باشد؛ پرتلاش بوده و بداند هیچ کاری بدون زحمت به دست نمی‌آید. نا امید نشدن از شکست‌ها و خوردن به در‌ب‌های بسته به ویژه در شرایط حال حاضر کشور برای کسی که می‌خواهد کاری نو انجام داده و فناوری را تولید کند هم در فرآیند علمی کار و هم در تولید و هم کاربرد آن با مشکل مواجه شود. به عنوان کسی که در حوزه فناورانه با دکتر کاظمی آشتیانی کار می‌کردیم، آسانترین قسمت تولید فناوری بود اما سخت‌ترین قسمت این بود که بتوانیم فناوری را وارد بازار مصرف کنیم.
وی ادامه داد: انتخاب زمینه‌های صحیح کار نیز یکی از شاخصه‌های خوب مدیران جهادی است که دکتر کاظمی به خوبی واجد این ویژگی بود. باید زمینه‌ای را انتخاب می‌کردیم که هم ارزش علمی و هم ارزش اقتصادی داشته باشد، چراکه بودجه ما در جهاد محدود بود و از یک سو علاقه داشتیم که یک کار علمی خوب برای کشور انجام دهیم و از سوی دیگر می‌خواستیم کسب درآمد کنیم به همین دلیل درمان ناباروری یک کار منطقی در زمان خود بود.

طیبی با تأکید بر اینکه مدیر جهادی باید آینده‌نگری داشته باشد، گفت: توسعه فناوری در دنیا یک کار جهادی است که دکتر کاظمی آشتیانی با انتخاب سلول‌های بنیادی تصمیم درستی برای کشور گرفت تا در زمانی که دنیا تازه به این موضوع ورود پیدا کرده بود، ایران نیز به این حوزه علمی جدید ورود کند. امروز در میان چند کشور مطرح دنیا در زمینه علم سلول‌های بنیادی هستیم و وارد موضوع سلول درمانی شده‌ایم، در همین راستا اخیراً موفق به درمان پارکینسون از طریق سلول درمانی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌های دیگر یک مدیر جهادی قدرت ارتباط‌گیری خوب است، گفت: از صفات بارز دکتر آشتیانی قدرت ارتباط‌گیری با مدیران ارشد در کشور و مدیران میانی و هم ارتباط‌گیری با پرسنل و همکاران در جهاددانشگاهی بود. ویژگی دیگر مرحوم کاظمی آشتیانی شوخ‌طبعی ایشان بود که استفاده به موقع از آن موجب جذابیت جلسات می‌شد.
طیبی قدرت جذب نیرو‌های توانمند و نگهداری آن‌ها را از دیگر ویژگی‌های یک مدیر جهادی دانست که در وجود دکتر آشتیانی به بهترین شکل منعکس شده بود و تصریح کرد: کار راه انداز بودن ویژگی دیگری بود که دکتر کاظمی آشتیانی داشتند. ویژگی دیگر ایشان اتکای به خداوند پس از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های علمی بود. در مجموع خاطرات بسیار خوبی با ایشان داشتیم وهمیشه یادش را گرامی می‌داریم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی