در این مطلب می خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی کیش ایر بپردازیم . شرکت هواپیمایی کیش ایر (Kish Airlines) در سال ۱۳۷۰ و در راستای توسعه گردشگری جزیره کیش آغاز به کار کرد. در دهه ۷۰ و با ساخت و سازها و مدرن سازی جزیره کیش و تبدیل شدن این جزیره به منطقه آزاد تجاری لزوم وجود راه ارتباطی بین جزیره کیش و سایر شهرهای ایران و همینطور کشورهای حاشیه خلیج فارس احساس می شد. به همین منظور هواپیمایی کیش ایر که یک ایرلاین خصوصی و متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است تاسیس شد.
کیش ایر جز ۵ شرکت ایرانی عضو یاتا است (یاتا انجمن بینالمللی حملونقل هوایی است و سازمانی فرامرزی و متشکل از ۲۶۰ شرکت هواپیمایی است. یاتا به انگلیسی IATA نوشته میشود که مخفف عبارت International Air Transport Association میباشد. اهداف عمدهی آن شامل سه مورد میشود : ۱- توسعه و ترغیب حمل و نقل هوایی ایمن، مرتب و اقتصادی به نفع مردم دنیا، تشویق بازرگانی هوایی و مطالعه مسائل مربوط به آن. ۲- ایجاد وسیله و امکان همکاری میان شرکتهای هوایی که بهطور مستقیم یا غیر مستقیم دست اندر کار حمل و نقل هوایی بینالمللی میباشند. ۳- همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری بینالمللی
(ایکائو) و دیگر سازمانهای بینالمللی که امکان عضویت دلخواه در آن وجود دارد).
در این مطلب می خوانید :
تاریخچه هواپیمایی کیش ایرکترینگ کیش ایر و هتل های اختصاصی هواپیمایی کیش ایرناوگان هواپیمایی کیش ایرکلاس های پروازیمسیرهای پروازیخرید بلیط هواپیماقوانین و مقررات شرکت هواپیمایی کیش ایرحقوق مسافر ایرلاین کیش ایر به طور کلی ناظر بر موارد زیر میباشد:سوانح و حوادث هواپیمایی کیش ایرتاریخچه هواپیمایی کیش ایر
هواپیمایی کیش ایر پس از ثبت و دریافت مجوزهای قانونی به عنوان یکی از شرکتهای تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و در قالب یک شرکت سهامی خاص، فعالیت خود را از خرداد ماه همان سال با دو فروند هواپیمای اجاره ای شروع کرد. پس از طی دوره تاسیس و راه اندازی، از اواخر سال ۱۳۷۲ با تغییر استراتژی و رویکرد شرکت هواپیمایی کیش ایر، به کارگیری متخصصان کارآزموده و رعایت اصل صرفه جویی و فعالیت مداوم سبب شد تا کیش ایرلاین در مدت کوتاهی ضمن رفع مشکلات، به پیشرفتهای قابل ملاحظهای در زمینه بازرگانی، عملیات، فنی، خدمات فرودگاهی و پشتیبانی برسد. این اتفاقات زمینه را فراهم کرد تا شرایط مناسبی در جهت رشد و سازندگی فراهم شود.
بعد از گذراندن این اتفاقات و مراحل اولیه هواپیمایی کیش ایر وارد مرحلهی جدیدی شد که شاید بتوان آن را دوره بازنگری و شکوفایی شرکت کیش ایرلاین نامید. این مرحله از اواخر سال ۱۳۷۶ و با تغییر مجدد مدیریت کلید خورد. هواپیمایی کیش ایر در این زمان ۱۰ فروند هواپیمای اجاره ای شامل هواپیمای یاک ۴۰ و توپولف ۱۵۴ در اختیار داشت که با تغییر سیاستهای ارزی بانک مرکزی، عدم واگذاری ارز دولتی و افزایش نرخ ارز برای شرکت های هواپیمایی، امکان نگهداری و انجام حداقل ساعت پرواز تعیین شده برای آنها عملی نبود. لذا به منظور پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی و در راستای بهینهسازی فعالیتهای خود، هواپیمایی کیش ایر تعداد هواپیماهای اجاره ای را کاهش داد.
پس از کاهش هواپیماهای اجارهای، شرکت هواپیمایی کیش ایر ساعت پرواز هواپیماهای باقیمانده خود را در عوض افزایش داد. رفته رفته کیش ایرلاین سعی بر خرید هواپیماهای جدید و تغییر در ناوگان خود شد. از طرف دیگر هواپیمایی کیش ایر از خدمهی پروازی داخلی بیشتر و ایجاد تیم مهندسی تعمیرات اسفاده کرد که این عوامل نقش مثبتی در راستای بهبود عملکرد و کارایی شرکت کیش ایرلاین شد. در نهایت به سبب کارهای مثبتی که در این مدت انجام شد شرکت به نوعی به یک بلوغ رسید و اکنون دارای ۹ فروند هواپیما است که این تعداد در بین ایرلاینهای ایرانی یک عدد مناسب به شمار میرود.
کترینگ کیش ایر و هتل های اختصاصی هواپیمایی کیش ایر
دو آپشنی که کیش ایرلاین دارد، کیترینگ و هتل های اختصاصی هواپیمایی کیش ایر است. کیترینگ کیش ایر ذائقه ایرانی، سنت غذایی و تکنولوژی روز دنیا را به کار گرفته تا رضایت هرچه بیشتر مشتریان کیش ایر را به ارمغان بیاورد. کترینگ کیش ایر بیش از ۲۰ سال سابقه خدمت در صنعت تهیه و توزیع غذا دارد و یکی از بزرگترین کترینگ های هواپیمایی کشور محسوب میشود. از دیگر شاخصه های کترینگ کیش ایر، تضمین کیفیت، سلامت غذا و آسایش مسافران است همچنین دو هتل آریان و فارابی، دو هتل از هتل های اختصاصی هواپیمایی کیش ایر هستند که پارهای از مسافرین اقامت در این هتل ها را ترجیح میدهند.
ناوگان هواپیمایی کیش ایر
۱. ایرباس ۳۲۱ کیش ایر
هواپیمای ایرباس ۳۲۱ در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. این هواپیما که از نظر فروش از موفق ترین هواپیماهای این شرکت به شمار میرود اولین پرواز خود را ۴ سال بعد از سال طراحی یعنی ۱۹۹۳ انجام داد. ایرباس۳۲۱ که ظرفیت حمل حدود ۱۸۰ نفر را دارد، دارای دو موتور توربوفن در زیر ۲ بال خود است. بیشترین سرعت آن ۸۷۰ کیلومتر بر ساعت است و محدوده ی پرواز نسبتا پاییینی حدود ۵۱۸۵ نفر دارد. فاصله ی دو بال نوک هواپیما از هم ۳۴٫۱ متر، طول آن ۳۷٫۶ متر و ارتفاع آن هم ۱۱٫۸ متر میباشد. ایرباس ۳۲۱ در دو مدل A321-100 و A321-200 ساخته شده است. در هواپیمای ایرباس ۳۲۱ دو نوع آرایش صندلی وجود دارد که آرایش اول به صورت فرست کلس ۱۶ صندلی و ۱۶۹ صندلی اکونومی است. مدل اول مخزن سوخت اضافی ندارد و بنابراین وزن آن کمتر است. در حالی که مدل دوم به دلیل داشتن مخزن سوخت اضافی بزرگتر است. این منبع سوخت اضافی باعث شده که نوع دوم دارای برد بیشتری نیز باشد.
۲. مکدانل داگلاس امدی-۸۰ کیش ایر
این هواپیما یک هواپیمای مسافربری دو موتوره است که توسط شرکت مکدانل داگلاس ارائه شد. هواپیمای مکدانل در دسته هواپیمای ارزان قیمت برای مسافرت، یعنی economy (اکونومی) قرار میگیرد. اولین پرواز این هواپیما در ۱۸ اکتبر ۱۹۷۹ صورت گرفت. مکدانل داگلاس امدی-۸۰ نسل جدیدی از هواپیمای قدیمی تر این شرکت، مکدانل داگلاس دیسی-۹ محسوب میشود. این هواپیماها تشابه زیادی با خانواده مکدانل داگلاس امدی-۹۰ دارند. به همین علت به آنها دیسی-۹ سوپر ۸۰ هم میگویند. طول این هواپیما ۴۵ متر و ارتفاع آن نیز ۹ متر است. این هواپیما ظرفیت ۱۷۲ مسافر را دارد. بیشنیهی سرعت آن ۹۲۵ کیلومتر است و محدودهی پرواز آن ۳۴۷۶ کیلومتر میباشد.
۳. فوکر ۱۰۰ کیش ایر
این هواپیما ساخت شرکت فوکر است که در کشور هلند قرار دارد. این هواپیما از سال ۱۹۸۸ روانه بازار شد. این هواپیماها از روی مدل قدیمیتر فوکر اف ۲۸ ساخته شدند. در آغاز این هواپیما توانست بازار هواپیماهای مسافربر کوچک را در اختیار خود بگیرد ولی در ادامه این روند رو به افول قرار گرفت و از سال ۱۹۹۷ دیگر ساخته نمیشود. در مجموع ۲۸۳ فروند از این هواپیما ساخته شد. بعد از اعمال تحریمهای بینالمللی علیه ایران، این هواپیماها، بیشترین تعداد هواگردهای زمینگیرشده در ایران را به موجب کمبود قطعات یدکی، شامل شد و انگلستان از ارائه سرویس به این هواپیماها، خودداری کرد. طول این مدل ۳۵.۵ متر و ارتفاع آن ۸.۵ است و ظرفیت آن هم ۱۰۹ میباشد. اگر مقداری آشنایی با هواپیماهای مسافربری داشته باشید از این مشخصات میتوان بفهمید که این هواپیما یک هواپیمای کوچک و نقلی است. این هواپیما با وزن ۲۵ تن میتواند حدود ۸۱۶ کیلومتر در ساعت پرواز کند.
کلاس های پروازی
کیش ایر در دو کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی (Economy) و تجاری یا بیزنس کلاس (Business Class) پروازهایی به مقاصد مختلف انجام می دهد. بلیط هواپیمای بیزنس کلاس این شرکت هواپیمایی در مسیرهای رفت و برگشت پروازهای تهران- کیش و تهران-مشهد به مسافران ارائه می شود.
مسیرهای پروازی
کیش ایر روزانه پروازهای متعددی به مقاصد مختلف دنیا انجام می دهد. این مقاصد خارجی و داخلی عبارتند از:
مقاصد داخلی: بوشهر، یزد، آبادان، بندرعباس، جزیره ابوموسی، اراک، اهواز، بندر عسلویه، بندرعباس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، بندر ماهشهر، مشهد، رشت، جزیره قشم، شهرکرد، شاهرود، شیراز، تبریز، همدان و زنجان
مقاصد خارجی: عراق، عمان، سوریه، ترکیه، امارات متحده عربی (دبی و شارجه) و آذربایجان
خرید بلیط هواپیما
اگر قصد سفر با کیش ایر را دارید برای تهیه بلیط می توانید به دفاتر فروش این شرکت یا وبسایت های فروش بلیط طرف قرارداد با کیش ایر مراجعه کنید برای رزرو بلیط داخلی ارائه کارت شناسایی عکس دار (شناسنامه یا کارت ملی) و برای رزرو بلیط های خارجی ارائه گذرنامه و ویزا ضروری است. اگر قصد سفر خارجی دارید اعتبار پاسپورت شما از زمان شروع سفر باید حداقل ۶ ماه باشد.
قوانین و مقررات شرکت هواپیمایی کیش ایر
۱. شرایط جامه دان (ساک) در پرواز کیش ایر
• میزان تعهد شرکت هواپیمایی کیش ایر برای میزان خسارت و پرداخت غرامت بدون در نظر گرفتن محتویات جامه دان و بر اساس ارزش محتویات وارائه فاکتور خرید در ازای هر کیلو گرم حداکثر ۲۰ دلارآمریکا است که این مبلغ در پروازهای کیش ایر بین المللی بر اساس تبدیل ارز با نرخ رسمی کشور و در پروازهای کیش ایر داخلی مطابق با مقررات جاری شرکت هواپیمایی کیش ایر محاسبه و به ریال پرداخت خواهد شد.
• برای دانستن حداکثر وزن مجاز حمل بار رایگان درپروازهای کیش ایر داخلی و بین المللی به وزن مجاز مشخص شده در بلیط کیش ایر مراجعه کنید .
• لطفاً توجه کنید که اضافه بار خود را در مبدا اعلام نمایید، چون درصورت مفقود شدن احتمالی جامه دان، پرداخت خسارت فقط بر اساس وزن قید شده دربلیط کیش ایر محاسبه خواهد شد.
• در مورد جامه دان های خود دقت کنید که برچسبهای شماره دار برروی آنها الصاق و رسید آن تحویل شما شود.
• پیشنهاد میشود قبل از خروج از سالن خروجی فرودگاه مقصد اثاثیه دریافتی خود را به دقت کنترل کنید و هرگونه نارسایی بار خود را به اطلاع مسئولین شرکت هواپیمایی کیش ایر حاضر در سالن، برسانید .
• برای جلوگیری از مفقودشدن احتمالی جامه دان های خود، هرگونه اتیکتهای قبلی الصاق شده روی جامه دان رابردارید و فقط اتیکت جامهدان همان پرواز کیش ایر روی جامهدان شما باشد.
• در قبال اثاثیه مسافرانی که بلافاصله و قبل از خروج از سالن فرودگاه مطالبه نشود، شرکت هواپیمایی کیش ایر هیچگونه مسئولیتی ندارد.
• وسایلی مثل چاقو، تیغ، قیچی، الکل و… غیرقابل حمل در کابین هواپیما کیش ایر است. چنانچه هریک از وسائل فوق را همراه دارید، آن ها را در چمدان تحویلی به باجه پذیرش قرار دهید.
• فهرست اشیاء مجاز همراه مسافر که درصورت لزوم می توان آنها را به داخل کابین هواپیما کیش ایر حمل کرد در بلیط کیش آمده است .
• مراقب باشید که هنگام دریافت وسایل و اثاثیه خود، جامه دان ها و وسایل دیگران را به اشتباه برندارید . گاهی تشابه ظاهری جامه دان ها باعث اشتباه و سرگردانی میگردد، به همین خاطر برای جلوگیری از این گونه مشکلات شماره رسید جامه دان ها را که بر روی بلیط کیش ایر الصاق شده با شماره برچسب های الصاقی روی چمدان مطابقت دهید.
• اگر با نقصان وزن، خسارت دیدگی یا مفقود شدن جامه دان های خود مواجه شدید، قبل از خروج از سالن، به مسئولین مربوطه اطلاع دهید تا اقدامات لازم برای پیگیری بعدی انجام شود.
• در صورت عدم مشاهده بسته خود در سالن ورودی فرودگاه مقصد، قبل از خروج از سالن مراتب را به واحد امور جامه دان کیش ایر اطلاع دهید تا اقدامات لازم برای جستوجو و پیگیری جامه دان یا بسته شما انجام گیرد.
۲. قوانین حداکثر بار مجاز در پروازهای کیش ایر
حداکثرجرم کل بار تحویلی هر مسافر (به جز بار دستی مسافر) در پروازهای کیش ایر داخلی به ازای هر مسافر بزرگسال یا کودک ۲۰ کیلوگرم و به ازای هر مسافر نوزاد (زیر ۲ سال) ۱۰ کیلوگرم است. همچنین در پروازهای کیش ایر خارجی به ازای هر مسافر بزرگسال یا کودک، این میزان برابر با ۳۰ کیلوگرم خواهد بود.
۳. قوانین بار دستی مسافر در پرواز کیش ایر
• طبق مقررات بین المللی به هر مسافر اجازه داده میشود که اشیایی را به عنوان بار دستی مجاناً با خود در کابین هواپیمای پرواز کیش ایر داشته باشد .
• لیست اشیا مجاز همراه مسافر که میتوان آنها را به داخل هواپیما کیش ایر حمل نمود در داخل بلیط کیش ایر درج شده است .
• لطفاً ساک دستی و دیگر بسته هایی را که با خود به داخل هواپیما کیش ایر حمل می کنید، به اندازه کیف دستی بوده و از حد مجاز تجاوز نکند.
• وزن مجاز کیف دستی برای حمل به داخل کابین حداکثر ۵ کیلوگرم و حداکثر مجموع ابعاد آن ۱۱۵ سانتی متر (۲۰X55X40 Cm) است.
• در زمان ارایه بلیط کیش ایر و بار به باجه پذیرش باید ساک یا کیف دستی مورد نظر را برای حمل به کابین هواپیما کیش ایر به مسئول باجه جهت مشاهده تحویل دهید تا درصورت تائید، اجازه حمل آن برای داخل کابین صادر گردد.
۴. قوانین اشیاء ممنوعه در پرواز کیش ایر
به منظور رعایت اصول ایمنی و امنیتی، محدودیت هایی جهت حمل بعضی از وسایل همراه مسافر وجود دارد و حمل اقلام زیر به طورکلی با هواپیمای مسافری ممنوع هستند:
• انواع مواد آتشزا و منفجره و سریع الاشتعال
• انواع سلاحهای گرم شامل سلاح های نظامی، شکاری و ساچمه زن
• انواع فشنگ جنگی، شکاری و ورزشی
• انواع کپسول و اسپری های شیمیایی تحت فشار مانند گاز اشک آور
• بیهوش کننده، لوازم دفاع شخصی و گاز مایع
• انواع مواد اسیدی و خورنده مانند اسید و سرکه
• انواع اشیا و ابزار برنده مانند تیغ موکت بری، بطری، شیشه، چاقو، دشنه، قیچی، ناخن گیر، تیغ جراحی، پنجه بکس، تیغ ریش تراشی و اشیا مشابه
• انواع ابزار مانند پیچ گوشتی، آچار، چکش، سیم، طناب
• انواع اسلحه اسباب بازی که شباهت زیادی به اسلحه حقیقی دارند
۵. قوانین حقوق مسافران ایرلاین کیش ایر
حقوق مسافر مجموعهای از سیاستها، دستورالعملها، استانداردها، ضوابط و مقرراتی است که الگوی رفتاری ایرلاین کیش ایر و دستاندرکاران امور پروازی را تدوین میکند و هدف آن تضمین حقوق مادی و معنوی و رعایت شان و منزلت مسافران در فرآیند مسافرتهای هوایی توسط ایرلاین کیش ایر است. رعایت این مجموعه حمایتی بر اساس مفاد ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری و ماده ۱۹ کنوانسیون ورشو مصوب مجلس برای کلیه شرکتهای هواپیمایی لازمالاجرا میباشد.
حقوق مسافر ایرلاین کیش ایر به طور کلی ناظر بر موارد زیر میباشد:
• کلیه مسافرین به صورت یکسان از خدمات شرکت های هواپیمایی از جمله ایرلاین کیش ایر بهرهمند میباشند و نبایستی تبعیض بین آنها صورت بگیرد.
• در صورتیکه به رغم داشتن بلیط کیش ایر تأیید شده، ایرلاین کیش ایر از پذیرش مسافر به لحاظ محدودیت های شرکت حمل کننده اعم از بازرگانی، فنی ویا عملیاتی امتناع نماید، در این صورت هواپیمایی کیش ایر موظف به استرداد وجه و همچنین ارائه یک بلیت رایگان مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی به مسافر میباشد. همچنین درصورت انتقال مسافر توسط سایر خطوط هوائی، این امربدون پرداخت هزینه ویا مابه التفاوت توسط مسافر و یا خسارت توسط شرکتهای هواپیمایی انجام خواهد پذیرفت.
• اگر ابطال پرواز از زمان خرید بلیط کیش ایر تا یک هفته قبل از انجام پرواز باشد، در اینصورت ایرلاین کیش ایر موظف به استرداد کامل قیمت بلیط کیش ایر است.
• اگر ابطال پرواز کیش ایر از شش روز تا ۲۴ ساعت قبل از انجام پرواز کیش ایر باشد، در اینصورت ایرلاین کیش ایر موظف به استرداد کامل قیمت بلیط کیش ایر و جبران خسارت بمیزان مقرر است .
• اگر ابطال از ۲۴ ساعت مانده تازمان انجام پرواز کیش ایر انجام پذیرد، دراین صورت ایرلاین کیش ایر موظف به استرداد کامل قیمت بلیط کیش ایر است و موظف به جبران خسارت بمیزان مقرر میباشد.
• در صورت بروز تاخیر در انجام پرواز کیش ایر بر اساس ساعت پرواز مندرج در بلیط کیش ایر، اقدامات ذیل باید توسط ایرلاین کیش ایر انجام شود.
• درصورت تأخیر بیش از یک ساعت و کمتر از دو ساعت در پروازهای کیش ایر، از مسافران پذیرائی نوع اول بعمل خواهد آمد و ارائه این پذیرائی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم افزایش تأخیر بیشتر در پرواز کیش ایر میباشد و اگر تاخیر بین ۲ تا ۴ ساعت باشد بایستی:
– انجام پذیرائی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی
-فراهم نمودن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطالع رسانی
– تغییر پرواز کیش ایر در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن
– انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی
سوانح و حوادث هواپیمایی کیش ایر
برای شرکت هواپیمایی کیش ایر با سابقه در طول حدود سی سال سابقهاش طبیعی است که اتفاقات تلخ و شیرین زیادی رخ داده است. ما در این بخش سعی میکنیم اتفاقات ناگواری را که متاسفانه در این سه دهه اتفاق افتاده برای شما سروران بازگو کنیم.
• ۲۱ بهمن ۱۳۸۲ در فرودگاه شارجه: یک فروند فوکر-۵۰ هواپیمایی کیش ایر در هنگام فرود آمدن به زمین برخورد کرد و ۴۳ نفر از ۴۵ مسافران آن متاسفانه جان باختند.
• در ۲۸ شهریور ۱۳۷۴ پرواز تهران کیش کیش ایر: ربوده شدن یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ هواپیمایی کیش ایر که از تهران عازم کیش بود توسط شخصی به نام رضا جباری. در نهایت این هواپیماً در یک پایگاه هوایی در اسرائیل به زمین نشست.
• در ۹ خرداد ۱۳۸۸ در پرواز اهواز تهران کیش ایر : ۱۵ دقیقه پس از پرواز مأموران امنیت پرواز هواپیمای کیش ایر متوجه یک بمب دستساز در داخل دستشویی هواپیما شدند. هواپیمای کیش ایر فورا در فرودگاه اهواز به زمین نشست و پس از تخلیه مسافرین با تلاش مأمورین، این بمب دستساز خنثی شد.
• ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ پرواز فوکر کیش تهران کیش ایر : هواپیمای کیش ایر بعد از حدود ۱ ساعت از برخاستن به دلیل نقص فنی مجدداً به فرودگاه کیش برگشت.
• در ۱۲ دی ۱۳۹۲ پرواز کیش اصفهان کیش ایر: پس از گذشت مدتی از پرواز کیش ایر به دلیل نقص فنی به کیش بازگشت.
• در ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ پرواز کیش یزد کیش ایر: این پرواز در حالیکه به نزدیکی یزد رسیده بود به علت نقص فنی در پمپ هیدرولیک موتور سمت چپ مجبور به بازگشت به کیش شد.
• در ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ در پرواز تهران بندرعباس کیش ایر: ۵ دقیقه بعد از پرواز به علت انفجار و آتشسوزی در موتور سمت راست مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد شد.
• در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۳۹۷ در پرواز کیش مشهد کیش ایر: با یک ساعت تأخیر در ساعت۱۷.۴۵ از زمین بلند شد وپرواز کرد.اما پس از۱۵دقیقه پرواز کیش ایر به علت نقص فنی خلبان هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد ومجددا در فرودگاه کیش به زمین نشست. در این حادثه به کسی آسیب نرسید اما مسافران یک روز تلخ وترسناک را تجربه نمودند و پس از ۲ساعت انتظار مسافران پرواز کیش ایر با یک فروند هواپیمای جایگزین فرودگاه کیش را به مقصد مشهد ترک کردند.
آدرس دفتر مرکزی تهران: شهرک اکباتان، فاز اول، بلوار شهید نفیسی، ساختمان مرکزی کیش ایر
آدرس دفتر مرکزی در جزیره کیش: کیش، میدان سنایی، جنب بازار مریم، ساختمان مرکزی کیش ایر
وبسایت: kishairlines.ir