فرماندار: وضعیت کرونا در خلخال به ثبات رسید


فرماندار: وضعیت کرونا در خلخال به ثبات رسید

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان در سه ماه گذشته ثابت بوده و آمار ابتلا در این منطقه افزایش و یا کاهش نداشته است.

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: هر زمان همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مناسب بوده آمار ابتلا به این بیماری کاهش یافته است.

او اظهارکرد: هیچ معیاری را نمی‌توان برای ثابت نگهداشتن وضعیت کرونا در یک منطقه تعیین کرد و هر آن این وضعیت می‌تواند تغییر کرده و نتیجه بی‌توجهی به موارد پیشگیرانه بهداشتی نیز می‌تواند پیک کرونا باشد.

وی گفت: به نظر می‌رسد بازگشایی مدارس در وضعیت فعلی منجر به افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و سیر صعودی آن شده و جمعیت دانش‌آموزی دور از آسیب کرونا را سریع به جامعه‌ای بسیار آسیب‌پذیر از این بیماری خطرناک تبدیل کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها به ادامه تحصیل در فضای مجازی و شبکه شاد برای حفظ سلامتی فرزندان خود تمایل دارند، افزود: کنترل دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها مختص کلاس‌های درس نبوده و هر دانش‌آموزی که روزانه مجبور به تردد در مسیر مدرسه و خانه باشد می‌تواند عامل انتقال بیماری به خانواده خود و افراد دارای زمینه بیماری قبلی باشد.

بابایی تشریح کرد: اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در صورت بازگشایی مدارس نیز موجب تناقض شده و برخی از اولیا از بیم ابتلا به بیماری حاضر به فرستادن فرزندان به مدارس نخواهند شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال با بیان اینکه بازگشایی مدارس با دانش‌آموز کم جمعیت و با کلاس‌های ۱۰ نفره و مدیریت و نظارت مستمر شاید متناسب با وضعیت زرد کرونایی این شهرستان باشد، اظهارکرد: در صورت ارسال دستورالعمل جدیدی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اجرای این دستور برای حفظ سلامتی جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان باید نسبت به اعمال وضعیت شهرستان از لحاظ بیماری کرونا نیز تصمیماتی متناسب با نیاز مدارس و دانش‌آموزان اتخاذ شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!