100 درصد در مسیر تربیت معلم و دبیر قرار داریم


100 درصد در مسیر تربیت معلم و دبیر قرار داریم

عظمتی گفت: در حال حاضر دانشگاه تربیت شهید رجایی در نزدیک‌ترین فاصله با مأموریت اصلی خود قرار دارد و ادعا داریم که صد در صد در مسیر تربیت معلم و دبیر قرار داریم.

100 درصد در مسیر تربیت معلم و دبیر قرار داریمبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه دوازدهم شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته (دوشنبه، ٢٩ دی)در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه حمیدرضا عظمتی، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با بیان اینکه این دانشگاه در چند سال اخیر تحولات بسیاری داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه تربیت شهید رجایی در نزدیک‌ترین فاصله با مأموریت اصلی خود قرار دارد و ادعا داریم که صد در صد در مسیر تربیت معلم و دبیر قرار داریم.

او درباره واحد کارورزی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ادامه داد: کارورزی به طور مناسب در این دانشگاه تدریس می‌شود و ١٢٠ ساعت کارورزی در ۳ بخش طرح درس‌نویسی، تدریس خرد و تدریس کلان برای دانشجویان در تمامی دوره‌ها ارائه می‌شود. البته نیاز داریم که هنرستان‌هایی به طور مشخص در اختیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی باشند.

عظمتی با بیان اینکه در جذب استاد در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بر اشراف فرد بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید داریم، افزود: تربیت معلم بر سه ستون «دانش تخصصی»، «مهارت و دانش تعلیم و تربیت» و «امور فرهنگی و اجتماعی» استوار است و در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بر این اصل تأکید داریم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بیان کرد: جامعه هدف دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ۵.٧ درصد مدارس کشور است.

انجام آموزش در بدو خدمت برای معلمان

در ادامه علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بحث آموزش نیروی انسانی و معلمان به عنوان یکی از مؤلفه‌های چهارگانه زیرنظام تربیت دبیر و نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرروش مطرح است.

او ادامه داد: در حال حاضر برای آموزش نیروی انسانی و معلمان، «آموزش در بدو خدمت» و «آموزش ضمن خدمت» انجام می‌شود.

الهیار ترکمن افزود: هرچه استخدام معلمان در وزارت آموزش و پرورش به صورت استاندارد و از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی انجام می‌شود، آموزش حین خدمت با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.

تجهیز منابع جدید برای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضروری است

در ادامه علیرضا علی احمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت بر لزوم آینده‌نگری و توجه به بازار کار در تربیت معلم و دبیر در دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان تأکید کرد و گفت: با توجه به گسترش تحولات فناورانه در دنیا، نیاز به مشاغل جدید در آینده نیز به وجود خواهد آمد و ضرورت دارد رشته‌های جدید در دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان طراحی و تدریس شود.

او ادامه داد: به تناسب رشته‌های جدید، نیاز به کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های جدید و آموزش مجازی نیز ایجاد می‌شود لذا تجهیز منابع جدید برای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضروری است.

همچنین عباس صدری مدیر دفتر منطقه‌ای آیسسکو با بیان اینکه در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی "پژوهشگر آموزش" تربیت می‌شود، افزود: سند راهبردی این دانشگاه با رویکرد مأموریت گرایی حرفه‌ای تدوین شده است.

او با انتقاد از مجاز بودن امکان تغییر رشته دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای برای تحصیل در دانشگاه، پیشنهاد داد: سیاستی اندیشیده شود که فارغ‌التحصیلان هنرستان فنی‌وحرفه‌ای به صورت پیوسته در رشته خود در دانشگاه پذیرش شوند و در دانشگاه در دوره ۳ ساله به جای ۴ سال فارغ‌التحصیل شوند.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دیگر مجبور خواهید بود تبلیغات اینستاگرام را تا آخر ببینید!