برخی منافع شخصی خود را در تغییر استاندار خراسان شمالی می‌جویند


برخی منافع شخصی خود را در تغییر استاندار خراسان شمالی می‌جویند

بجنورد- ایرنا- فعال سیاسی و مشاور رسانه‌ای استاندار خراسان شمالی با انتقاد از شایعات مطرح شده در خصوص تغییر استاندار گفت: افرادی که به دنبال تغییر استاندار هستند منافع استان را فدای هوس‌ها و مطامع شخصی خود می‌کنند.

قربانعلی سلطانی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی با ادعای تغییر استاندار می خواهند خود را بزرگ جلوه دهند و از سویی با توجه به استقلال عمل استاندار کنونی، چشم طمع به این تغییر دوخته‌اند.

مشاور رسانه ای استاندار خراسان شمالی با اشاره به ماههای پایانی فعالیت دولت دوازدهم، گفت: این تغییر ولو صورت هم بگیرد مشکلی را حل نمی کند، چرا که استاندار جایگزین تا بخواهد به طور مثال شهرستان شیروان را بشناسد، عمر دولت تمام شده است.

وی به تلاش های شبانه روزی استاندار کنونی برای توسعه استان اشاره کرد و افزود: شجاعی از همان آغاز انتصاب، زنگ توسعه را در منطقه به صدا درآورده است و تلاش داشته تا نداشته های استان را جبران کند، هیچگاه نخواسته که از حق استان کوتاه بیاید و گویا این برای برخی افراد سنگین آمده است.

وی گفت: برخی در استان که خود را «پدرخوانده» استان می‌پندارند، با تمام استانداران دچار مشکل شده و مانع توسعه شده اند، به طور مثال چنین مشکلاتی را در زمان مدیریت استاندار پیشین، «محمدرضا صالحی»، نیز می توان مشاهده کرد.

سلطانی خاطرنشان کرد: تغییر استاندار، آن هم در ماه های پایانی دولت تدبیر و امید و در آستانه برگزاری ۲ انتخابات مهم، با هیچ نگاه و معیاری نمی تواند کاری شایسته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شجاعی در کارها استقلال داشته است، گفت: برخی تلاش دارند تا در اختیارات استاندار سهیم باشند، اما شجاعی فردی نیست که در اختیارات خود (که به خاطر مسوولیت استانداری به او محول شده است) کسی را شریک کند.

مشاور استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: کسانی هستند که نمی خواهند آقای شجاعی استاندار بماند، زیرا می خواسته اند در اختیارات او شریک باشند اما در این زمینه به نتیجه مورد نظر خود نرسیده اند.

وی گفت: البته شایعات و حرف های مطرح شده در زمینه تغییر استاندار، تاثیری در اراده وی برای پیگیری امور نخواهد داشت و شجاعی تا پایان دوره مدیریت، ذره ای از تلاش و شتاب بخشی به توسعه استان و رفع محرومیت ها عقب نخواهد نشست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خراسان شمالی گفت: تغییر مکرر و زود به زود استانداران، سمی مهلک برای مدیریت استان است و از وزیر کشور انتظار می رود به فکر ثبات مدیریت در استان باشد.

سلطانی درباره اقدامات شاخص دکتر شجاعی در استان گفت: توجه به مناطق محروم از جمله توجه به توسعه شهرستان محروم و مرزی راز و جرگلان و نیز مناطق کمتر توسعه یافته جاجرم، گرمه و مانه و سملقان، نشان از همت او برای شتاب دادن به توسعه این خطه دارد.

وی افزود: یکی از مهم ترین اقدامات استاندار، پیگیری جدی برای تحقق مسوولیت های اجتماعی صنایع بزرگ مستقر در استان بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد مجدد از کسانی در پی تغییر استاندار خراسان شمالی هستند، گفت: امید می رود این افراد دست از این خیمه شب بازی ها برداشته و در مدت باقی مانده از عمر دولت تدبیر و امید، کمر همت به توسعه استان بسته و استاندار را در این مسیر یاری کنند.

بر اساس این گزارش، انتشار اخباری در فضای مجازی، مبنی بر تغییر احتمالی استاندار خراسان شمالی سبب گلایه و انتقاد برخی از صاحب‌نظران و فعالان سیاسی و اجتماعی این استان از جمله نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شده است.

خراسان شمالی از زمان تاسیس بیشترین استاندار را در میان استان های کشور به خود دیده است.

محمدعلی شجاعی، دهمین استاندار خراسان شمالی است که از آذرماه ۹۶ سکان مدیریت این استان را به دست گرفته است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، مشتمل بر هشت شهرستان، در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان