بیش از 300 بی‌سواد در خلخال شناسایی شدند


بیش از 300 بی‌سواد در خلخال شناسایی شدند

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: در راستای اجرای طرح پالایش اسمی بی‌سوادان، بیش از 300 بی‌سواد در این شهرستان شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا ، رضا محمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی خلخال افزود: در حال حاضر خلخال تنها شهرستان موفق استان اردبیل در اجرای طرح پالایش اسمی بی‌سوادان و شناسایی تعداد قابل توجهی از افراد بی‌سواد منطقه است.

وی اظهارکرد: اجرای موفق این طرح در خلخال با همکاری اداره ثبت احوال این شهرستان صورت گرفته و از مجموع بیش از ۳۰۰ نفر از بی‌سوادان شناسایی شده از طریق اجرای طرح پالایش اسمی ۴۳ نفر به کلاس‌های نهضت سوادآموزی هدایت شده و در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در اجرای پالایش اسمی افراد ، بی‌سوادان مناطق مختلف این شهرستان با تشکیل کارگروه ویژه‌ای به صورت اسمی شناسایی شده و زیرپوشش کلاس‌های نضت سوادآموزی قرار می‌گیرند، گفت: این کارگروه با تصویب شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در نواحی و مناطق آموزش و پرورش و با مسئولیت فرمانداران و بخشداران تابعه تشکیل شده و در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی از جامعه فعالیت می‌کنند.

او شناسایی و جذب بی‌سوادان ثبت شده در پایگاه اطلاعاتی سامانه سوادآموزی را یکی از برنامه‌های مهم سال جاری معاونت نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: با تصویب شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، مقرر شده که به منظور تسهیل در فرایند شناسایی بی‌سوادان ، دستگاه‌ها و نهادهای عضو شورای پشتیبانی با آموزش و پرورش همکاری کنند که در این زمینه نیز همکاری لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا در خلخال با نهضت سوادآموزی انجام می‌شود.

وی گفت: برغم شناسایی تعداد قابل توجهی از افراد بی‌سواد اهرم فشار و یا راهکار تشویقی مناسبی برای اجرای موفق این طرح ارائه نشده ، طوری‌که با وجود اطمینان از بی‌سوادی تعداد زیادی از افراد بی‌سواد شناسایی شده ،هدایت و حضور افراد در کلاس‌های نهضت سوادآموزی با مشکل جدی مواجه است و بیش از افراد بی‌سواد به بهانه‌های مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا برای حضور در این کلاس‌های خودداری می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال ، شناسایی و جذب اولیای بی‌سواد را از دیگر برنامه‌های مهم و راهبردی مدیریت سوادآموزی برشمرد و بیان کرد: با مشارکت تمامی مدارس استان، اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در حال تحصیل شناسایی و واجدان شرایط جذب کلاس‌های سواد آموزی می‌شوند.

وی گفت: این طرح نیز با مشکلات متعددی از جمله شیوع ویروس کرونا و قطع ارتباط دانش‌آموزان با مدارس همراه بوده طوری‌که معرفی اولیای بی‌سواد در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام نمی‌شود.

وی تشریح کرد: هفت نفر از اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی حضور دارند، افزود: انتظار می‌رود در سال آینده در زمان ثبت‌نام مدیران مدارسی این مساله را جدی گرفته و زمینه هدایت اولیای بی سواد به کلاس‌های نهضت سوادآموزی را فراهم کنند.

فرماندار خلخال و رئیس شورای نهضت سوادآموزی این شهرستان نیز با تاکید بر اجرای کامل طرح پالایش اسمی بی‌سوادان منطقه اظهارکرد: ایجاد اطمینان و اعتمادسازی در بین بی‌سوادان ، استفاده از ظرفیت دهیاران ،بخشداران ،خانه‌های بهداشت و بکارگیری از ظرفیت افراد صاحب‌نام می‌تواند در موفقیت این طرح موثر واقع شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معابر 113 روستای استان اردبیل آسفالت می‌شود