مدیرکل ارشاد: 49 عنوان کتاب مفاخر کرمان به چاپ رسید


کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : به همت...
کرمان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : به همت انجمن مفاخر فرهنگی از سال 97 تاکنون، تعداد 49 عنوان کتاب، در رابطه با مفاخر این استان به چاپ رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده روز چهارشنبه در همایش مجازی بزرگداشت ناظم الاطباء کرمانی افزود : انجمن آثار مفاخر فرهنگی استان کرمان از سال ۱۳۷۰ با برگزاری کنگره بین المللی خواجوی کرمانی شروع به کار کرده است که نقش مهمی در معرفی مفاخر کرمانی دارد.

وی تصریح کرد: این انجمن علاوه بر برگزاری همایش ها حدود ۴۹ عنوان کتاب به چاپ رسانده و امروزاز پنج عنوان کتاب مربوط به ناظم الاطباء کرمانی در این همایش رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: برگزاری این همایش برای دی ماه سال ۹۸ برنامه ریزی شده بود که به دلیل شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به تعویق افتاد.

علیزاده گفت : تشکیل کمیته علمی انجمن مفاخر از سال ۹۵ حرکتی بسیار ارزشمند بوده است که هم چاپ کتابها و هم برگزاری همایش ها مدیون همکاری کمیته علمی در این سالها هستیم.

وی افزود: از سال ۹۵ با همکاری کمیته علمی انجمن مفاخر ۳۶ نفر ازمفاخر استان را شناسایی کردیم که ۲۴ نفر از این بزرگان آثارشان به چاپ رسیده است.

همایش مجازی بزرگداشت میرزاعلی اکبر خان نفیسی ناظم الاطباء کرمانی با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان به صورت مجازی در سالن پیامبر اعظم(ص)استانداری برگزار گردید و از پنج کتاب این پزشک و ادیب کرمانی رونمایی شد.

میرزا علی‌اکبر خان نفیسی مشهور و ملقب به ناظم‌الاطباء کرمانی پزشک، ادیب و دانشمند ایرانی و از برجسته‌ترین پزشکان ایرانی اواخر عهد قاجار محسوب می‌شود.

وی در تأسیس چند مریضخانه به سبک اروپایی در تهران و مشهد نقش اصلی داشته و از بنیان‌گذاران نخستین مجلس حفظ‌الصحة در تاریخ ایران به‌شمار می‌آید.

تألیفات پزشکی وی متعدد بوده و در زمینه‌های غیرپزشکی نیز شاخص‌ترین اثر او فرهنگ لغت بزرگ و چهارجلدی است که با عنوان فرهنگ ناظم‌الاطبا مشهور است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته