طرز تهیه کاسرول سیب زمینی ساده با پنیر چدار لذیذ


در تهیه کاسرول سیب زمینی ساده با پنیر چدار لذیذ بیکن، خامه ترش، و پیازچه به همراه سیب زمینی پخته این غذای جانبی کلاسیک را به یک کاسرول... نوشته طرز تهیه کاسرول سیب زمینی ساده با پنیر چدار لذیذ اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

در تهیه کاسرول سیب زمینی ساده با پنیر چدار لذیذ بیکن، خامه ترش، و پیازچه به همراه سیب زمینی پخته این غذای جانبی کلاسیک را به یک کاسرول دلچسب تبدیل کرده‌اند.

طرز تهیه کاسرول سیب زمینی ساده با پنیر چدار لذیذ

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۵۰ دقیقه
مجموع زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
برای مصرف ۱۰ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۱۰ عدد سیب زمینی، پوست کنده و نصف شده
ب. ۶ برش بیکن
پ. یک و نیم فنجان پنیر چدار خرد شده
ت. یک فنجان شیر غلیظ شده (نحوه‌ی تهیه‌ی آن را توضیح خواهیم داد)
ث. نصف فنجان خامه ترش
ج. ۱ قاشق چای خوری نمک
چ. نصف قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه
ح. ۱ فنجان پیازچه خرد شده
خ. نصف فنجان پنیر چدار خرد شده

دستورالعمل

الف. برای تهیه‌ی شیر غلیظ شده فقط کافی است مقداری شیر پر چرب را داخل شیرجوش بجوشانید. فقط باید به چند نکته توجه کنید: در تمام مدت، شعله باید ملایم باشد. شیر را هم نزنید. هر وقت حجم شیر نصف شد، آن را داخل ظرف شیشه‌ای بریزید؛ اجازه دهید خنک شود، و سپس درب ظرف را ببندید و چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.

ب. فر را به دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد برسانید. کف ظرف کاسرول را کمی چرب کنید.

پ. سیب زمینی‌ها را داخل یک قابلمه‌ی بزرگ بگذارید؛ قابلمه را با آب و نمک پر کنید. اجازه دهید آب به جوش بیاید. سپس، شعله را کم کنید و بگذارید سیب زمینی‌ها به مدت ۲۰ دقیقه‌ی دیگر به آرامی بپزند. در نهایت، آب قابلمه را خالی کنید.

ت. در این میان، بیکن‌ها را داخل یک تابه‌ی بزرگ روی شعله‌ی متوسط حرارت دهید؛ آن‌ها را هر از گاهی برگردانید تا همه‌ جای آن‌ها قهوه‌ای رنگ شوند (حدود ۱۰ دقیقه). در نهایت، بیکن‌ها را روی یک دستمال حوله بگذارید.

ث. یک و نیم فنجان پنیر چدار، شیر غلیظ شده، نمک، و فلفل سیاه را داخل قابلمه‌ی حاوی سیب زمینی‌های پخته بریزید. سیب زمینی‌ها‌ و سایر مواد را با استفاده از پوره‌کن به خوبی با هم ترکیب کنید تا بافت کرمی به خود بگیرند. ترکیب سیب زمینی را کف ظرف کاسرول پهن کنید.

ج. ظرف را به مدت ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید؛ سپس، ظرف را از فر در بیاورید و روی مواد را با بیکن، پیازچه، و نصف فنجان پنیر چدار بپوشانید؛ مجددا ظرف را حدودا به مدت ۵ دقیقه به فر برگردانید تا پنیر کاملا آب شود.

ارزش غذایی

به ازای هر یک وعده: ۲۷۹ کالری؛ ۱۲.۵ گرم پروتئین (۲۵ درصد ارزش روزانه)؛ ۲۶.۲ گرم کربوهیدرات (۸ درصد ارزش روزانه)؛ ۱۴.۲ گرم چربی (۲۲ درصد ارزش روزانه)؛ ۴۲.۱ میلی‌گرم کلسترول (۱۴ درصد ارزش روزانه)؛ ۵۴۱.۸ میلی‌گرم سدیم (۲۲ درصد ارزش روزانه)

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی

منبع: allrecipes

طرز تهیه کاسرول سیب زمینی ساده با پنیر چدار لذیذ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل