برخی قوانین حاکم بر مدیریت شهری باید اصلاح شود


برخی قوانین حاکم بر مدیریت شهری باید اصلاح شود

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به بیان برخی قوانین متناقض در حوزه فعالیت شوراها پرداخت و گفت: برخی از این قوانین موجب شکاف جدی در توسعه متوازن شهرها شده و باید اصلاح شود.

آیدین رحمانی روز چهارشنبه در نشست اعضای شوراهای اسلامی استان، شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از برکات نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیریت مردم بر مردم است و تمامی مسوولان نظام به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر اساس رای و نظر مردم انتخاب می شود.

وی با تاکید بر همراهی و تعامل بیشتر اعضای شوراهای شهر و روستا با مدیران دستگاه های اجرایی اضافه کرد: بدون شک همراهی و هماهنگی و تعامل دستگاه های اجرایی منشا خیر و برکت برای استان و موجب شتاب در روند توسعه در استان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با آسیب شناسی برخی از مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی در کشور اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستا آگاهی نداشتن برخی از اعضای این شوراها با قوانین و وظایف شوراها است که ضروری است شورای عالی استانها برنامه های مدون و دورهای مناسب آموزشی در این ز زمینه تدوین کند.

رحمانی ادامه داد: درآمد شهر ارومیه از بابت سهم شهرداری از درآمد های مالیات بر ارزش افزوده تنها ۳۶ میلیارد تومان است و این در حالی است که این سهم در بسیاری از شهرهای کشور بسیار بالاتر از این رقم برآورد می شود.

وی همچنین از شورای عالی استانها خواست تا در جهت آسیب شناسی و اصلاح برخی از قوانین ، ساماندهی نیروهای انسانی شهرداریها ، ایجاد درآمدهای پایدار و نظارت بیشتر بر فعالیت های شورهای اسلامی شهر و رستا برنامه ریزی کنند.

به گزارش ایرنا، شورای اسلامی شهر و روستا در بیش از ۴۰ شهر و افزون بر ۲ هزار روستا فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا