رفع تصرف 1294 هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد/ نجات 18 قاتل ازپای چوبه دار


رفع تصرف 1294 هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد/ نجات 18 قاتل ازپای چوبه دار

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال جاری، تاکنون یک هزار و 294 هکتار از اراضی ملی، منابع طبیعی، محیط زیست و در حوضه رودخانه‌های استان رفع تصرف شده است

"دکتر حسن نگین تاجی" پنجشنبه دوم بهمن ماه در نشست کارگروه قضایی بزرگداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سایه همدلی و به دور از حاشیه در همه افعال، در حوزه‌های مختلف خدمت رسانی، پیشرفت خوبی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد حاصل شده است.
وی تصریح کرد: آرامش درونی و اقتدار بیرونی دستگاه قضایی و استان بر اساس همکاری و تعامل همه همکاران قضایی و اداری در همه‌جای استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آرمان‌های انقلاب در شعار نیست و در عمل است.
نگین تاجی از تشکیل قرارگاه مرکزی مبارزه با فساد در استان خبر داد و اظهار کرد: به منظور حفاظت از حقوق عامه و مبارزه با فساد در این قرارگاه، به شدت با فساد مبارزه می شود و بر اساس تلاش های صورت گرفته این کارگروه در سال جاری، تاکنون یک هزار و ۲۹۴ هکتار از اراضی ملی، منابع طبیعی، محیط زیست و در حوزه رودخانه‌های استان رفع تصرف شده است.
وی با اظهار اینکه هر یک از ادارات متولی در حوزه های آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، اکنون خودشان برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی تلاش می کنند، تاکید کرد: در حوزه بستر رودخانه های استان تاکنون ۱۱۶ هکتار از بستر رودخانه های استان آزاد شده است و قرارداد واگذاری ۴۰۰ هکتار از زمین های ملی که طرح آن، توسط افراد مجری اجرایی نشده بود، لغو شد.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از محکومیت تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی همچنین خبر داد و بیان کرد: برای تعدادی از مدیران، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها، حکم محکومیت صادر شده و برخی نیز زندانی و تعدادی دیگر از این افراد، جریمه شدند.
نگین تاجی همچنین در خصوص کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته یاسوج تصریح کرد: عده‌ای بخاطر اینکه این کارخانه سودآوری ندارد اقدام مزایده کارخانه آرد یاسوج در تهران کرده بودند که با پیگیری دادگستری استان این مزایده در تهران باطل شد.
وی از تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و سفیران صلح در ایجاد صلح و گذشت پرونده های قتل در استان خبر داد و اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته اعضای سفیران صلح و شوراهای حل اختلاف در ۹ ماه گذشته، پرونده ۱۸ فقره قتل با گذشت صلح و سازش مختومه و افراد قاتل از پای چوبه دار نجات یافتند.
در ادامه این نشست "دکتر محمد مهدی صالحی" معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دهه ی مبارک انقلاب اسلامی فجر انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
وی در سخنانی در خصوص برگزاری ویژه برنامه ها به مناسبت دهه ی فجر در دادگستری و ادارات و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در دهه ی فجر انقلاب اسلامی امسال قرار گرفته است ،به همین مناسبت مسابقه کتابخوانی برای بانوان در همین زمینه برگزار خواهد شد.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای کارکنان قوه قضاییه در استان نیز، مسابقه کتابخوانی برگزار می شود.
صالحی در ادامه به بازدید مسئولان قضایی به مناسبت دهه ی فجر از زندان های استان خبر داد و تصریح کرد: به منظور بررسی مشکلات و درخواست های زندانیان، اعضای شورای قضایی استان از زندان های استان بازدید خواهند کرد.
وی در ادامه با اظهار اینکه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پر بهای شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شکل گرفته و پایدار مانده است، اظهار کرد: به منظور همدلی با خانواده های معظم شهداء کارکنان دستگاه قضایی در استان، با این عزیزان دیدار خواهیم کرد.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، گلزار مطهر شهداء، در شهر یاسوج روبی خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، صالحی در ادامه با اظهار اینکه با توجه به مصوبه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر گردیده، راهپیمایی عظیم یوم الله ۲۲ بهمن به صورت خودرویی برگزار شود، در این زمینه تاکید کرد: راهپیمایی همکاران و اعضای خانواده های آنها در یکی از اپلیکیشن های ملی بصورت مجازی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید