آموزش در مباحث عفاف و حجاب باید اولویت داشته باشد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شبکه‌های متعدد اجتماعی فضای مجازی گفت: تولید محتوا و آموزش به ویژه در بحث عفاف و حجاب باید اولویت دستگاه‌های متولی باشد. به گزارش خبرنگار ایرنا «حسین خوش اقبال» روز چهارشنبه در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، متولی عفاف و حجاب در...

آموزش در مباحث عفاف و حجاب باید اولویت داشته باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به شبکه‌های متعدد اجتماعی فضای مجازی گفت: تولید محتوا و آموزش به ویژه در بحث عفاف و حجاب باید اولویت دستگاه‌های متولی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا «حسین خوش اقبال» روز چهارشنبه در جلسه ستاد عفاف و حجاب استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، متولی عفاف و حجاب در جامعه را متوجه یک دستگاه ندانست و افزود: همه دستگاه ها باید در این مورد مسوول و پای کار باشند.

خوش اقبال در ادامه دیدگاه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد عفاف و حجاب را مبنا و راهگشا دانست و با اشاره به نحوه رفتار مقام معظم رهبری در برخورد با ۲ جوان بدحجاب کوهنورد گفت: نسل امروز با نسل قدیم متفاوت است بنابراین در امر ترویج عفاف و حجاب در جامعه باید تخصصی و با دید بلندتر به قضیه نگاه شود.

وی موازی کاری و برخورد غیرتخصصی با مسایل را یکی از مشکلات در تصمیم گیری ها دانست و افزود: باید پذیرفت که مباحث عفاف و حجاب نباید سیاسی شود و باگذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی همه جریان ها در دستاوردها نقش داشته اند و نباید در پرداختن به مشکلات سیاه نمایی و بزرگ نمایی کرد.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه نسل جوان امروز را مانند نسل قدیم در دوران دفاع مقدس پایبند به اعتقادات و انقلاب دانست و افزود: نمونه این جوانان مدافعان حرم هستند.

خوش اقبال، خواستار برخورد تخصصی با موضوعات حجاب و عفاف شد و گفت: وقتی نهادها و دستگاه های متولی فرهنگی راهکار و محتوا برای آموزش جوانان ارایه نکنند خوب دشمن این کار را می کند و یکی از عمده مشکلات ما در فضای مجازی همین مطلب است.

وی همچنین خواستار ارایه راهکارهایی برای ازدواج سالم و آسان جوانان شد.

نیم درصد بودجه کشور به دستگاه های فرهنگی اختصاص می یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: وقتی نیم درصد از کل بودجه کشور به ۱۶ دستگاه متولی فرهنگ اختصاص داده می شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ تنها ۱۵ دهم این نیم درصد را دریافت می کند نباید توقع زیادی برای تولید محتوا فرهنگی داشت.

بهرام فاضلی زاد اضافه کرد: کل بودجه فصل پنجم این نهاد در استان را ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با این بودجه چه خوراک و محصول فرهنگی در زمینه های مختلف می توان تولید کرد تا الگو و مورد استقبال جوانان قرار بگیرد.

او با اشاره به استقبال فراوان مردم از سریال پایتخت گفت: اگر برای جامعه محتویات درست و مطابق فرهنگ و نیاز آنها تولید شود چه در صدا و سیما چه در فضای مجازی حتما از آن استقبال می کنند و به طرف شبکه های ماهواره ای نخواهند رفت.

منبع: ایرنا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

همه دعوتیم به جشن تولد امام رضا(ع)