روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات


روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات

استانها ایرنا - نخستین پنجشنبه بهمن‌ماه سال 1399 روز پرکاری برای اعضای هیات دولت و دیگر مسوولان دولتی بود که در سفر به نقاط مختلف کشور علاوه بر افتتاح پروژه‌ها، به بررسی و رفع مسائل و مشکلات مردم پرداختند.

اعضای هیات دولت اعم از معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نفت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استانهای مختلف به ارزیابی اقدامات در حوزه تخصصی خود صورت گرفته و همچنین رفع موانع پیش‌رو برای حل مشکلات مردم پرداختند.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمع دیگری از مسوولان ملی نیز با حضور در استان‌ها ضمن افتتاح برخی پروژه‌ها، روند اجرای برنامه‌های توسعه‌ای دولت را ارزیابی کردند.

روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات آیین بهره برداری از پالایشگاه گازی بید بلند خلیج فارس

بهره‌برداری از بزرگترین پالایشگاه گازی خاورمیانه در خوزستان
چهل و دومین برنامه افتتاح جهش تولید نیز امروز(پنجشنبه) به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری برگزار شد.
در این مراسم پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس (خوزستان) به عنوان بزرگترین پالایشگاه قطب گازی خاورمیانه و غرب آسیا با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت پالایشگاه گازی بید بلند شهرستان بهبهان در آیین گشایش این طرح که با حضور وزیر نفت و در ارتباط ویدیو کنفرانس با رییس‌جمهوری برگزار شد، گفت: این پالایشگاه نماد قدرت ایران و متخصصان ایرانی است که در مدت ۳۶ ماه و با حمایت قاطع دولت به بهره برداری رسیده است.
محمود امین‌نژاد افزود: برای احداث این پالایشگاه بزرگ بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده که ۲.۳ میلیارد دلار آن از محل صندوق ملی ارزی تامین شده است.
به گفته وی، این پالایشگاه قادر است تمامی گازهای همراه با استخراج نفت در سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر را جمع‌آوری کند.
‌رییس جمهوری در بخشی از سخنان خود در این مراسم با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم مسیر را برای دولت بعدی هموار می‌کند، گفت: این دولت در بسیاری از پروژه‌ها شرایط را آماده می‌کند که تکمیل آن بدست دولت سیزدهم انجام شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود: پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس پروژه بسیار مهمی است که برای ما افتخار آفرین است؛ از ابتدای سال تا امروز ۱۱ پروژه مهم پتروشیمی افتتاح شده است و امیدواریم ۶ پروژه دیگر هم در مسیر افتتاح باشد.
وزیر نفت نیز در این مراسم گفت: بهره برداری از طرح پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس نماد شکست تحریم و فشار حداکثری آمریکا علیه مردم ایران است.
بیژن نامدار زنگنه افزود: تیم ترامپ فکر کرد با تحریم ایران و به خصوص تحریم صنعت نفت که شدیدترین نوع تحریم‌ها را تجربه کرد از پای در می‌آییم اما قوی‌تر از گذشته شدیم هرچند آنان به زباله‌دان تاریخ پیوستند.

روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی با حضور محمدباقر نوبخت

تکمیل ۵۲ پروژه نیمه‌تمام خراسان‌رضوی تا پایان دولت
معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز مقصد سفر پنجشنبه این هفته خود را مشهد مرکز استان خراسان رضوی انتخاب کرده بود.
محمدباقر نوبخت در جریان این سفر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی گفت: ۵۲ پروژه مهم نیمه‌تمام در خراسان رضوی با مبلغ یک هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان برای تکمیل تا پایان فعالیت دولت تامین اعتبار می‌شود.
وی افزود: البته تاکنون ۳۳۹ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز پرداخت شده و مابقی نیز تامین می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در سفر امروز به این استان حدود ۱۲۰ پروژه با اعتبار هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان برای جهش تولید در نظر گرفته شده که با عملیاتی شدن آن‌ها هشت هزار و ۵۶۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۲۶ هزار و ۴۵۰ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم در استان ایجاد می‌شود.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه برنامه‌های سفر به مشهد در نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی به منظور تبادل نظر برای توسعه این استان حضور یافت.
تاکید بر لزوم ادامه اجرای طرح‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف تا تکمیل و راه‌اندازی آن‌ها در دوره فعالیت دولت دوازدهم از مهمترین محورهای مورد توافق اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و معاون رییس جمهوری در این نشست مشترک بود.
همچنین در جریان سفر محمدباقر نوبخت به مشهد، چهار هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم درآمد در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم گفت: در زمان حاضر ۱۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه افراد کم برخوردار و اقشار محروم کشور در حال ساخت است و تاکنون ۳۵ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.
بازدید از تعدادی طرح‌های عمرانی استان خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های نوبخت در سفر به مشهد بود.

روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات نشست ستاد مقابله با کرونا استان هرمزگان با حضور وزیر بهداشت

افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۳۰ طرح در هرمزگان با حضور وزیر بهداشت
وزیر بهداشت نیز شامگاه چهارشنبه به بندرعباس سفر کرد و امروز با حضور با حضور وی ۳۰ طرح مهم بهداشتی و درمانی با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۳۷۲ میلیارد و ۶۹۸ ریال به صورت همزمان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بشاگرد، قشم، سیریک و جاسک به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

سرمایه‌گذاری دولت در بخش سلامت معادل سال‌های پس از انقلاب است


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور با سال‌های قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و میزان سرمایه‌گذاری‌های دولت تدبیر و امید نیز در این بخش معادل کل دوران پس از انقلاب است.
سعید نمکی افزود: هرچند هنوز با استانداردهای جهانی در بخش زیرساخت‌های نظام سلامت فاصله داریم اما کارهای انجام شده ستودنی است.
وی ضمن مقایسه هرمزگان در بخش بهداشت و درمان طی دوره‌های مختلف اظهارکرد: این استان شاهد روزهایی بوده است که چهار کودک بیمار روی یک تخت بستری می‌شدند اما اکنون در دورترین نقاط این استان که جمعیت زیادی نیز ندارند، امکاناتی مانند دستگاه سی تی اسکن وجود دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان هرمزگان گفت: در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در کشور ، نگران بازگشت طوفان موج سهمگین کرونا هستیم.

روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات افتتاح چندین پروژه آموزشی در خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش

افتتاح چندین پروژه آموزشی در خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش
‌وزیر آموزش و پرورش نیز امروز پنجشنبه دوم بهمن به همراه معاونان خود به منظور حضور در چند نشست داخلی و افتتاح چندین پروژه آموزشی در شهرستان خرمشهر و شادگان به خوزستان سفر کرد.
در جریان این سفر ۲۳ واحد آموزشی در شادگان شامل ۲۰ دبستان، یک هنرستان، یک دبیرستان و سالن آموزش‌و پرورش افتتاح شد.
به گفته سرپرست فرمانداری شادگان، این طرح‌ها با اعتبار ۲۷۵ میلیارد ریال اجرایی شده که توسط خیران، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، وزارت نفت و اعتبارات ملی و استانی وزارت آموزش و پرورش تامین شده است.
همچنین مدرسه هفت کلاسه در روستای مقامیسیه و مدرسه چهار کلاسه روستای معمره صنگور۲ خرمشهر با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.
برای ساخت مدرسه روستای مقامیسیه که در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع ساخته شده ۲۹ میلیارد ریال و برای ساخت مدرسه روستای معمره که در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع احداث شده ۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است.
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم، گفت: در سال‌های ۹۲ تا ۹۹ هر روز به طور متوسط ۲۸ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز و ارگان‌های دولتی به فضاهای آموزشی کشور اضافه شده است.

روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به قم

افتتاح پروژه و دیدار با مراجع تقلید محور سفر وزیر صنعت به قم
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز برای افتتاح و بازدید از چند واحد تولیدی، رفع موانع تولید و دیدار با شماری از مراجع عظام تقلید به قم سفر کرد.
طرح‌ توسعه‌ای تولید لوازم خانگی شرکت صنعتی پاکشوما و شماری دیگر از طرح‌های صنعتی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در قم به بهره‌برداری رسید.
علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه درجریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد، طرح توسعه‌ای و خطوط تولید جدید این شرکت را افتتاح کرد.
بازدید و راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت درقم بود.
رزم حسینی در این سفر با تعدادی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد؛ حضور در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان قم از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر یک روزه بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با آیت الله نوری همدانی گفت: با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، بخش صنعت و معدن رشد بیش از ۶ درصدی را تجربه می‌کند.
رزم حسینی همچنین در دیدار رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب تا خردادماه سال آینده تولید خودرو در کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
وی همچنین در حاشیه افتتاح‌ نخستین خط رباتیک تولید انواع یخچال و فریزر در واحد صنعتی پاکشوما قم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آمار تولید انواع لوازم خانگی در کشور از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات سفر معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خوزستان

افتتاح مرکز تحقیقات لیزر دانشگاه شهید چمران اهواز
آیین بهره برداری از مرکز تحقیقات و لیزر و پلاسما دانشگاه شهید چمران اهواز نیز امروز پنجشنبه با حضورغلامحسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری و عبدالساده نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برگزار شد.
احداث این مرکز در ساختمانی به مساحت ۲۲۰ متر مربع از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و با اعتباری افزون بر سه میلیارد ریال از منابع داخلی دانشگاه و از محل پروژه‌های ارتباط با صنعت به بهره‌برداری رسید.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح این مرکز گفت: توسعه دانش پایه و فناوری مرتبط با لیزر از ضرورت‌های علمی کشور بوده که باید در این حوزه با شتاب بیشتری پیش برویم.
غلامحسین رحیمی افزود: لیزر و پلاسما یکی از مباحث جدید در حوزه‌ تکنولوژی است؛ پیش از این نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز این بحث آزمایشگاهی بوده اما اکنون به همت متخصصان داخلی حوزه لیزر و پلاسما از نظر علمی و صنعتی جزو حوزه‌های رو به رشد است.
وی ادامه داد: اکنون چند شرکت توانمند دانش بنیان و فناور در تهران و اصفهان در حوزه لیزر و پلاسما فعالیت دارند و خرسندیم که نخستین مرکز لیزر و پلاسمای کشور به همت دانشگاه شهید چمران اهواز، گشایش‌یافته است.

روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات سفر معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به قزوین

ایران تولیدکننده بزرگ واکسن در دنیا
جلسه ستاد مقابله با کرونا استان قزوین نیز امروز(پنجشنبه ) با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه گفت: کشور ایران تولید کننده بزرگ واکسن در دنیا می‌شود ولی این به معنای رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.
ایرج حریرچی افزود: با توجه به وضعیت کرونا در سطح استان‌های کشور، لازم است رعایت این دستورالعمل‌ها و اقدامات پیشگیرانه همچنان در دستور کار باشد.
وی همچنین در جمع خبرنگاران استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر چندین شرکت داخلی در تولید واکسن کرونا فعال هستند و خوشبختانه واکسن های تولید شده نیز کیفیت بسیار مناسبی دارند.

روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات حضور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در آیین اختتامیه رویداد سکوی پرتاب یزد

سرمایه صندوق پژوهش و فناوری کشور ۷۰۰ میلیارد تومان است
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز که به منظور حضور در رویداد سکوی پرتاب به یزد سفر کرده بود، در مراسم اختتامیه این رویداد با بیان اینکه سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور در ۲ سال گذشته ۲۰ برابر شده است، گفت: اکنون مجموع سرمایه آن ۷۰۰ میلیارد تومان است.
علی وحدت افزود: در حوزه تامین منابع مالی هم اکنون ۵۰ صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی در سطح کشور فعال است.

روز پرکار دولتمردان در استان‌ها؛ افتتاح پروژه تا گره‌گشایی از مشکلات سفر رییس قوه قضاییه به سمنان

حضور رییس قوه قضاییه در سمنان
علاوه بر حضور دولتمردان در استان‌ها، رییس قوه قضاییه نیز امروز(‌پنج‌شنبه) در راس هیاتی عالی رتبه از مسوولان دستگاه قضایی به سمنان سفر کرد.
حضور در نشست شورای اداری، دیدار با نخبگان، دیدار با قضات، کارکنان و مسوولان قضایی و حضور در شورای قضایی استان از جمله برنامه‌های رییس قوه قضاییه در سفر به استان سمنان بود.

سفر نایب رییس مجلس به رفسنجان
علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز امروز به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولانی از وزارت نیرو و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور بررسی مشکلات رفسنجان به این شهرستان سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان