لیگ تندرستی زمینه ساز فعالیت جسمانی مردم است


لیگ تندرستی زمینه ساز فعالیت جسمانی مردم است

همدان- ایرنا- مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی گفت: راه‌اندازی نخستین دوره از لیگ تندرستی کشور زمینه ساز فعالیت جسمانی و ایجاد انگیزه پرداختن به ورزش بین عموم مردم است.

هادی سبزواری روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا در همدان اظهار داشت: این رویداد رقابتی با هدف آگاهی بخشی، پیشگیری از کم تحرکی و افزایش فعالیت جسمانی آحاد مردم جامعه طراحی شده و جزو سیاست‌های اصلی فدراسیون در دوره جدید مدیریتی است.

وی بیان کرد: لیگ تندرستی از چهارم بهمن ماه آغاز و تا پایان اسفندماه امسال در استان‌های مختلف کشور ادامه خواهد داشت.

سبزواری پیرامون نحوه شرکت در این رویداد گفت: عضویت در سایتIRANTANDOROSTI. IR و آشنایی با برنامه تمرینی، انجام تمرینات روزانه براساس الگوی تمرینات در سایت و ضبط ۳۰ ثانیه‌ای از فعالیت انجام گرفته، مراجعه مجدد به سایت و تکمیل فرم اطلاعات مورد نیاز و بارگذاری ویدیو در سایت و دریافت تاییدیه ارسال، از مراحل شرکت در این لیگ است.

رییس هیات ورزش‌های همگانی همدان یادآور شد: حضور در این لیگ برای آحاد مردم آزاد است و افراد بالای ۱۰ سال می‌توانند نسبت به ثبت نام در سایت ایران تندرستی اقدام کرده و روزانه۳۰ ثانیه از حرکات ورزشی خود را در سامانه ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور در لیگ دارای کد مستقل در هر روز است و شرکت کننده باید قبل از انجام حرکات، آن را در ضبط ویدئویی اعلام کند.

سبزواری افزود: این مسابقات به صورت انفرادی و استانی ارزیابی می‌شود و در پایان نیز ۱۶ استان برتر در لیگ برتر قرار می‌گیرند و ۱۶ تیم بعدی نیز سال آینده باید در لیگ دسته یک شرکت کنند.

وی اضافه کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای این رقابت‌ها نقدی است و به برندگان براساس بالاترین امتیاز اعطا می‌شود.

لیگ تندرستی برای نخستین بار در سطح کشور در حال اجرا است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیین تجلیل از اسکیت بازان قهرمان استان همدان