اعمال محدودیت های شدید تردد تا پایان اردیبشهت 1400در هرمزگان


اعمال محدودیت های شدید تردد تا پایان اردیبشهت 1400در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا-استاندار هرمزگان گفت: محدودیت شدید تردد برای جلوگیری از مسافرت های غیرضروری و ممانعت از ورود گردشگر و خودروهای غیربومی به هرمزگان از این هفته تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده اعمال می‌شود.

فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: محدودیت شدید تردد برای جلوگیری از مسافرت های غیرضروری و ورود گردشگر به هرمزگان در راستای پیشگیری از بیماری کرونا از این هفته آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده، ورودی های استان به شدت کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: صداوسیما و رسانه‌ها نسبت به بازدارندگی از ورود مسافران و گردشگران و اقناع سازی افکار عمومی جهت جلوگیری از ورود آنها، با تولید محتوا اقدام کنند.

استاندار هرمزگان افزود: آموزش مستمر پیشگیری از بیماری کرونا محور اصلی کار شورای اطلاع رسانی استان، دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌ها به خصوص صداوسیما باشد و اطلاع رسانی کافی در خصوص بسته بودن ورودی های هرمزگان بر روی مسافران غیرضروری در سطح کشور صورت گیرد.

همتی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی در هرمزگان برای جلوگیری از ورود مسافران غیرضروری شدیدا کنترل خواهد شد و فرمانداران در شهرستان‌ها باید نظارت لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در کمیته‌ای چگونگی وضعیت تردد و کنترل مسافران را بررسی کنند، گفت: سفر ضروری به استان هرمزگان نیز مشروط به ارائه گواهی تست منفی از مراکز معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تجمعات در هرمزگان بدون هماهنگی و کسب مجوز از دانشگاه علوم پزشکی ممنوع است، خاطرنشان کرد: ورود خودرو به ساحل، نصب چادر در پارک ها و سواحل هرمزگان و رفت و آمد به روستاها جهت تفریح ممنوع است.

همتی با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، بیان داشت: در هر مکانی که خدماتی ارائه می‌شود، مسئولان آن مجموعه موظف به نظارت و رعایت فاصله‌گذاری هستند.

وی اضافه کرد: بیماریابی به هنگام و شناسایی اطرافیان بیمار و قرنطینه آنها، به طور جدی مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان باشد ومادران باردار شاغل و کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای می توانند با اجازه مدیر دستگاه و اداره، به صورت دورکاری فعالیت خود را انجام دهند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین صنایع و بنگاه‌های اقتصادی فعال در هرمزگان موظف به خرید ماسک و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز خود از واحدهای تولیدی داخل هرمزگان و حمایت از تولیدکنندگان استان هستند.

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد، یادآور شد: اما با توجه به گزارش وزارت بهداشت مبنی بر احتمال خیز جدید بیماری کرونا در هرمزگان، از مردم شریف هرمزگان می‌خواهیم تا به طور جدی همکاری و همراهی لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری را داشته باشند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فریب باربی شدن!