خطر ریزش سنگ از سر روستای تنگ چوگان کازرون رفع شد


خطر ریزش سنگ از سر روستای تنگ چوگان کازرون رفع شد

شیراز - ایرنا- مدیر بنیاد مسکن شهرستان کازرون فارس گفت: با جابه‌جا شدن سنگ بزرگ 400 تنی در روستای تنگ‌چوگان دره‌شوری این شهرستان ، خطر و تهدیدی جدی از سر تعدادی از منازل مسکونی روستا و عابرانی که از معبر مجاور این سنگ عبور می کردند برداشته شد.

قاسم داوودی یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به دغدغه‌ اهالی روستای تنگ چوگان و همچنین خواست فرمانداری ویژه شهرستان و اطلاع‌رسانی به مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، بنیادمسکن انقلاب اسلامی برای جابه جایی این سنگ ۴۰۰ تنی اقدام کرد.

وی اظهار داشت:مراتب از طریق مدیریت بنیادمسکن شهرستان کازرون دنبال شد و با همکاری امور اجرایی ماشین آلات بنیاد مسکن فارس، پس از ۱۰ روز عملیات اجرایی فشرده، خطر این سنگ بزرگ از سر روستا و اهالی آن رفع و سنگ از میان برداشته شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کازرون با یادآوری اینکه این سنگ بر اثر بارندگی و فرسایش در محل ایجاد شده بود گفت: بنیاد مسکن از همه ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی و ایجاد انگیزه بیشتر برای سکونت در روستاها استفاده می کند و طرح‌ هادی این روستای هدف گردشگری را در سال ۱۳۹۱ تهیه کرد و تاکنون خدماتی از قبیل پیگیری و صدور سند مالکیت اهالی و اهدا وام ساخت مسکن به متقاضیان انجام داده است.

روستای تنگ‌چوگان دره‌شوری یا تنگ‌چوگان سفلی دره‌شوری از توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون دارای ۱۶۸ نفر جمعیت است و در فاصله ۲۶ کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد.

کازرون از شهرستان های غربی فارس است و مرکز این شهرستان حدود ۱۲۰ کیلومتر باشیراز فاصله دارد.

خطر ریزش سنگ از سر روستای تنگ چوگان کازرون رفع شد


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تشییع پیکر شهید صادق کریمی در شیراز