806 بیمار خاص در چهارمحال و بختیاری از خدمات حمایتی برخوردار شدند


806 بیمار خاص در چهارمحال و بختیاری از خدمات حمایتی برخوردار شدند

شهرکرد-ایرنا-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان دی‌ماه امسال 806 بیمار خاص و صعب الاعلاج در استان از خدمات حمایت مالی برخوردار شدند.

رضا محمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: معاونت‌های درمان و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان تا پایان دی‌ماه امسال بیش از ۲۹ میلیارد ریال کمک هزینه حمایت مالی به بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در خصوص اقلام دارویی بیماران خاص در استان وجود ندارد، تصریح کرد: اولویت توزیع دارو در این بخش با تولیدات داخلی است و با توجه به تقاضای تعدادی از بیماران برای استفاده از برخی برندهای دارویی، این اقلام نیز به صورت محدود وارد کشور شده و در استان‌ها نیز توزیع می‌شود.

محمدی مشکل عمده در تهیه و توزیع داروهای مربوط به بیماران سرطانی را افزایش قیمت این داروها دانست و یادآور شد: بسیاری از بیماران سرطانی در استان، بضاعت مالی اندکی دارند که دانشگاه علوم پزشکی در حد توان از این بیماران حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: در توزیع ۲ قلم دارویی مربوط به بیماران کلیوی در استان، کمبودهایی وجود دارد که پیگیری‌های لازم برای تهیه این داروها نیز در حال انجام است.

محمدی در ادامه افزود: تعداد انجمن‌های حمایتی در استان اندک است و مبالغی که برای کمک به بیماران جمع آوری می‌شود نیز در کاهش مشکلات دارویی آنان چندان اثر گذار نیست و در صورتی که بیمه‌گزاران در بازپرداخت فرانشیز (سهم بیمه گزار) اقلام دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه ویژه‌ای داشته باشند می‌توان برای حمایت بیماران، برنامه‌ریزی مطلوب‌تری را در نظر گرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اینکه داروهای بیماران خاص و سرطانی به منظور جلوگیری از قاچاق و مازاد مصرف دارو در چارچوب سامانه مدیریت امور داروخانه‌ها تهیه و توزیع می‌شود، گفت: در استان هفت داروخانه عهده‌دار توزیع اقلام دارویی این گروه از بیماران هستند.

به گزارش ایرنا، بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و برخی گروه‌های دیابتی به‌عنوان بیماری‌های خاص شناخته می‌شوند و بیماری‌های سرطان، MS و EB نیز در گروه بیماری‌های صعب‌العلاج قرار دارند. تاکنون اطلاعات بیش از ۲هزار و ۴۰۰ نفر از بیمار خاص و سرطانی چهارمحال و بختیاری در سامانه نرم‌افزاری مربوط به این بیماران به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه