بخشی از آلودگی اصفهان به نظام کلی ساختمان سازی برمی گردد


بخشی از آلودگی اصفهان به نظام کلی ساختمان سازی برمی گردد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: آنچه مسلم است باید با خودروهای دودزا برخورد شود و قرار است از تردد خودروهای آلاینده در زمان هایی که پیک آلودگی است، جلوگیری شود.

حسن قاضی عسگر پیش از ظهر امروز، (دوشنبه-۶ بهمن ماه) در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و نهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب اصفهان، اظهار کرد: باید قدردان وجود نمایشگاه بین المللی اصفهان باشیم و امیدوارم بتوانیم تعداد نمایشگاه های بیشتری را در این محل برپا کنیم تا موجب توسعه اقتصادی و گردش مالی خوبی در استان شود.

وی با اشاره به حوزه تاسیسات، توضیح داد: در حال حاضر به ویژه در سیستم های گرمایشی ساختمان ها به شدت دچار مشکل هستیم و متاسفانه بخشی از دلیل هوای آلوده اصفهان به وضعیت سیستم های تاسیساتی ساختمان ها و نظام کلی ساختمان سازی بر می گردد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، تصریح کرد: آنچه مسلم است باید با خودروهای دودزا برخورد شود و قرار است از تردد خودروهای آلاینده در زمان هایی که پیک آلودگی است، جلوگیری شود. از سوی دیگر باید بر روی تکنولوژی خودروها کار شود تا از میزان آلایندگی ها کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته موتور ملی با مصرف ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رونمایی شد، تاکید کرد: بخش اساسی رفع آلودگی ها به اصلاح تکنولوژی خودروهای ملی برمی گردد و انتظار می رود در حوزه تاسیسات به ویژه ساختمان ها به روزسانی های لازم صورت گیرد تا آلایندگی ها به حداقل برسد.

قاضی عسگر با بیان اینکه روز گذشته گزارشی از سوی استاندار اصفهان به رئیس جمهور ارسال شد، گفت: متاسفانه مشکلات اساسی و ساختاری در اقتصاد کشور داریم که تا زمان رفع کامل آنها نمی توانیم نسبت به کاهش وضعیت آلودگی استان قدم برداریم که یکی از آنها حمایت از تکنولوژی های سبز، انرژی های بادی و خورشیدی و ... است که تاکنون به دلیل ضعف وزرات نیرو و مشکلات موجود در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه با بروز کرونا تولید کنندگان خارجی کمتر فرصتی برای حضور در نمایشگاه ها پیدا کرده اند که امیدواریم با بهبود شرایط کرونا، بتوانیم پذیرای مشارکت کنندگان خارجی در نمایشگاه ها باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز