میزان بارش‌های شهر همدان سه درصد افزایش یافت


میزان بارش‌های شهر همدان سه درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: میزان بارش‌های جوی در شهر همدان، از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهرماه 1399) تاکنون، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سه درصد افزایش یافت.

محمد حسن باقری شکیب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش های شهر همدان از ابتدای سال آبی جاری در شهر همدان تاکنون ۱۳۰ میلی متر ثبت شده است که این میزان در سال گذشته در همین مدت ۱۲۵ میلی متر بوده است.

وی اضافه کرد: بارش‌ها در نقاط مختلف استان در سال آبی جاری افت و خیز متناوبی داشته است به طوری که در نیمه جنوبی استان تا ۲۵ درصد کاهش و در نیمه شمالی نیز تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بارش‌های سال آبی جاری در بیشتر نقاط جنوبی استان نسبت به بلند مدت تا ۱۵ درصد کاهش و در نیمه شمالی نیز تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

باقری شکیب با بیان اینکه سامانه بارشی جدید تا پایان هفته در استان همدان فعال نیست، عنوان کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به افزایش دمای هوای مناطق مختلف استان نسبت به چند روز گذشته، خاطرنشان کرد: هوای سرد تا پایان هفته جاری در استان ماندگار است و البته کمینه دمای بیشتر نقاط استان در روزهای آینده بین یک تا ۲ درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

به گفته باقری شکیب، با توجه به بررسی داده های هواشناسی، تا روز جمعه سامانه بارشی فعالی وارد استان همدان نمی‌شود و برهمین اساس پایداری جوی موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق شهری و صنعتی استان می‌شود.

وی تصریح کرد: در روزهای پایانی هفته شاهد وزش باد در سطح استان همدان و به دنبال آن کاهش غلظت آلاینده های جوی خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: اسدآباد با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کبودراهنگ با ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب گفت: بیشنه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی