صادرات از گمرکات گیلان 46 درصد افزایش یافت


صادرات از گمرکات گیلان 46 درصد افزایش یافت

آستارا - ایرنا - ناظر گمرکات گیلان گفت: میزان صادرات کالا از گمرکات این استان، طی 10 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد و مقدار واردات 33 درصد رشد داشته و بیشترین واردات مربوط به کالاهای اساسی بوده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالقاسم یوسفی نژاد روز دوشنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی گمرک (۶ بهمن) در فرمانداری آستارا افزود: گمرکات گیلان در حوزه تجارت خارجی نقش اساسی ایفا می کنند و در سال جاری ۸۰ درصد صادرات استان از مرز آستارا انجام شده است.

وی اظهار کرد: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا اخذ شده و این امر باعث توسعه زیرساخت‌ های صادرات و واردات و رونق تخلیه و بارگیری کالاها در این بندرگاه خواهد شد.

وی بیان کرد: مرز شهرستان آستارا در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور، جزو مرزهای قرمز و برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن محسوب می شود و تجارت سالمی در گمرک این شهرستان انجام می شود.

یوسفی نژاد گفت: دستگاه ایکس ری (کاوشگر دیجیتال کالا) به همراه تیم عملیاتی سگ های موادیاب در گمرک آستارا فعال است و به زودی ۲ دستگاه ایکس ری با آخرین فناوری های روز دنیا در گمرک این شهرستان مستقر خواهد شد.

ناظر گمرکات استان گیلان ادامه داد: تجار به تجارت از مرز آستارا علاقه مند هستند و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ۶۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات گیلان صادر شود و در این مدت، انباشت کالا در گمرکات نخواهیم داشت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با سه مرز زمینی، ریلی و دریایی از مراکز مهم صادرات و واردات کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)