محرومیت زدایی در پرتو طرح ملی ایران قوی 


محرومیت زدایی در پرتو طرح ملی ایران قوی 

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: حوزه فعالیت های اجتماعی یکی از برنامه های شاخص طرح ملی ایران قوی ذیل رواق همدلی، طرح راهکار 2 است و بر همین اساس کانون فرهنگی هنری شهید باکری رویکرد فعالیت های خود را محرومیت زدایی قرار داده است.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در حوزه فعالیت های اجتماعی یکی از برنامه های شاخص طرح ملی ایران قوی ذیل رواق همدلی، طرح راهکار ۲ است و بر همین اساس کانون فرهنگی هنری شهید باکری رویکرد فعالیت های خود را محرومیت زدایی قرار داده است.




مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: به همین منظور با استفاده از ظرفیت بچه های مسجدی گروه جهادی این کانون فرهنگی هنری در حال ساخت قریب ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و یک واحد منزل مسکونی برای محرومین و نیازمندان در روستاهای دور افتاده رودبار جنوب و بخش جازموزیان هستیم.



وی بیان کرد: نحوه کار به این شکل است که قبل از شروع ساخت تیمی از بچه های مسجدی گروه جهادی کانون به روستاها رفته و خانه های فاقد سرویس بهداشتی را شناسایی کرده و سپس بچه های مسجدی گروه جهادی شهید باکری در آن روستا مستقر شده و اقدام به ساخت سرویس بهداشتی می کند.



حجت الاسلام خاوری ابراز کرد: این طرح محرومیت زدایی در مواردی که خانواده ها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند به صورت مشارکتی اجرا می شود به این صورت که مصالح ساختمانی را این نهاد تامین کرده و در اختیار ما قرار می دهد و ما نیز اقدام به ساخت سرویس بهداشتی می کنیم.



مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب اضافه کرد: تاکنون یک چشمه سرویس بهداشتی ساخته و تحویل شده و یک واحد مسکن محرومین نیز به همت بچه های گروه جهادی کانون شهید باکری در حال ساخت است.



وی ادامه داد: این واحد مسکونی برای ۲ کودک مبتلا به بیماری پروانه ای که خانواده ای نیازمند دارند، ساخته می شود.



حجت الاسلام خاوری اظهار کرد: چند ماه قبل خانواده این کودکان توسط بچه های مسجدی کانون شناسایی شده اند و در این مدت زمان با جلب کمک های مومنانه خیرین سعی شده علاوه بر کمک در هزینه های درمان این کودکان، لباس، اسباب بازی و مایحتاج آنها نیز تامین شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری شناسایی بیماران خاص و معرفی آنها به موسسه های خیریه است تا با کمک آنها این بیماران بتوانند مراحل درمان بیماری خود را سپری کنند.




وی در خاتمه تاکید کرد: اقدامات جهادی کانون شهید باکری در مناطق محروم رودبار جنوب و بخش جازموزیان تداوم دارد و امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم گام موثری در محرومیت زدایی برداریم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)