درخشش دانش‌آموزان «نظرکهریزی» در هشتمین نمایشگاه ربع رشیدی


درخشش دانش‌آموزان «نظرکهریزی» در هشتمین نمایشگاه ربع رشیدی

مراغه - ایرنا - دانش‌آموزان شهر 14 هزار نفری «نظرکهریزی» در هشتمین دوره جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی (رینوتکس 2020) موفق به کسب سه رتبه برتر شدند.

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره «مهدی شیری» رتبه هفتم در ارائه طرح ربات کاوشگر، «محمد خدایاری» رتبه نهم در ارائه طرح پهباد آتش‌نشان و «علی قمری» رتبه دهم در ارائه طرح آیینه با حافظه جانبی را کسب کردند.

درخشش دانش‌آموزان «نظرکهریزی» در هشتمین نمایشگاه ربع رشیدی

اسفندیار حسن‌زاده افزود: از ۵۷ نفر شرکت‌کننده در هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۰) ۳۴ طرح و ایده متعلق به آموزش وپرورش منطقه نظرکهریزی بود که سه نفر از آنان مقام آوردند.
حسن زاده گفت : ساخت جارو برقی، ذخیره و استفاده از آب نودان ساختمان برای آبیاری قطره‌ای در باغچه‌های خانگی، ساخت سشوار با لوازمی که قابل استفاده نیست، تبدیل تنه‌های درخت خشکیده به ماکت حیوانات، تطبیق داستان‌های سنتی با روش‌های داستان‌گویی مدرن، تولید انرژی از باد داغ پشت کولر گازی، خودرو هوشمند که به گوشی متصل و در هنگام لازم فقط با ارسال کد به گوشی روشن می‌شود از جمله طرح‌ها و ایده‌های این دانش‌آموزان است.
وی استفاده از پنل خورشیدی در سقف خودروهای برقی برای کاهش مصرف برق، تولید انرژی با استفاده از بدنه قطار، اتوبوس و خودرو، سنسور تشخیص نیاز درخت به آبیاری و ربات هواپیمابر از دیگر ایده‌های ثبت شده دانش‌آموزان نظرکهریزی در نمایشگاه ربع رشیدی امسال بوده است.

هشتمین دوره جشنواره و نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۰) به صورت مجازی و با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر ارتباطات و تعدادی دیگر از مسئولان استانی از ۲۲ تا ۲۸ آذر سال جاری برگزار شد.

این جشنواره و نمایشگاه در حالی شاهد درخشش و حضور قابل توجه دانش‌آموزان نظرکهریزی بود که آنان امکانات آموزشی بسیار محدودی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه