30 کیلومتر از کانال‌های اصلی شبکه آبیاری دشت مغان لایروبی می‌شود


30 کیلومتر از کانال‌های اصلی شبکه آبیاری دشت مغان لایروبی می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از انجام عملیات لایروبی و نی‌برداری 30 کیلومتر از کانال‌های اصلی شبکه آبیاری دشت مغان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، فیروز ندایی روز سه‌شنبه در بازدید از کانال اصلی شبکه مغان افزود: پس از اتمام عملیات ترمیم و رفع نشتی سیفون شماره ۳ کانال اصلی در منطقه آبیاری بیله‌سوار، لایروبی و نی‌برداری کانال‌های اصلی شبکه مغان جهت آماده‌سازی شبکه برای شروع فصل بهره‌برداری جدید انجام می‌گیرد.

وی اظهارکرد: این اقدام برای تسریع در انتقال و تحویل بموقع و توزیع عادلانه آب بین مشترکین شبکه توسط اکیپ لایروبی شرکت بهره‌برداری مغان انجام خواهد شد.

ندایی یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تمامی تلاش‌های خود را برای استفاده مطلوب بهره‌برداران از شبکه آبیاری مغان بعمل آورده تا زارعان بدون هیچ دغدغه‌ای به برنامه‌های کشت خود برسند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم با تاکید بر تامین آب شرب با کیفیت و کافی برای مردم منطقه گفت: مجموعه معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تلاش می‌کند از مخازن ذخیره استان آب با کیفیت مناسب را تحویل تصفیه‌خانه‌های آب شرب دهد.

ندایی همچنین از تصویب ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات مالی مدیریت بحران کشور توسط هیات وزیران برای ساماندهی رودخانه بالهارود در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار خبر داد.

وی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه بالهارود توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل آغاز می‌شود افزود:رودخانه بالهارود یکی از رودخانه‌های مهم مرزی در استان اردبیل می‌باشد که با طول حدود ۱۱۵ کیلومتر در حد فاصل شهر بیله‌سوار تا روستای اوچ آغاج شهرستان گرمی، مرز ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را تشکیل می‌دهد و قسمت‌هایی از رودخانه نیازمند ساماندهی و تثبیت کناره و مسیر رودخانه است.

در سال زراعی گذشته حدود ۱۲۰ کیلومتر از کانال‌ها و زهکش‌های شبکه آبیاری و زهکشی مغان جهت انتقال و توزیع آب و عبور جریان‌های سیلابی لایروبی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید