شهروندان مراقب خرید اموال دزدی باشند!


شهروندان مراقب خرید اموال دزدی باشند!

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: خریداران با گرفتن فاکتور از فروشنده که اگرچه باز هم راهی مطمئن به شمار نمی‌رود، اما با این وجود می‌توانند بابت دزدی نبود اموال، کمی اطمینان حاصل کند.

سردار عباسعلی محمدیان روز سه شنبه هفتم بهمن در حاشیه بازدید از نمایشگاه اموال کشف شده نیروی انتظامی استان البرز، با اشاره به اینکه طرح مقابله با سرقت‌های خرد به صورت جدی در دستورکار پلیس قرار گرفته است، گفت: این نوع از سرقت‌ها اذهان عمومی را خدشه دار می‌کند و آثار منفی در جامعه به جای می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه در این نوع از سرقت‌ها اموالی همچون کابل‌های برق، سیم‌های مسی، وسایل مورد نیاز استادکار در ساختمان‌های نیمه‌کاره یا حتی وسایل نصب شده بر روی ساختمان‌های نیمه‌کاره و … دزدیده می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این اموال توسط افرادی که سرقت و در محل ضایعات و یا مغازه‌های فروش اموال دست‌دوم به مردم فروخته می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه شهروندان حین خرید مراقب باشند که اموال دزدی خریداری نکنند، یادآور شد: خریداران با گرفتن فاکتور از فروشنده که اگرچه باز هم راهی مطمئن به شمار نمی‌رود، اما با این وجود می‌توانند بابت دزدی نبود اموال، کمی اطمینان حاصل کند.

وی با اشاره به اینکه مالخرهای اجناس دزدی را شناسایی می‌کنیم، بیان کرد: طبق نشست‌های برگزار شده مقرر شد افرادی که در خودروهای جمع‌آوری ضایعات مشغول هستند یا افرادی که در معابر برای جمع‌آوری ضایعات می‌چرخند را مورد بازرسی قرار داده و سارقین شناسایی و دستگیر شدند.

محمدیان کارگاه‌های ضایعاتی را محل نگهداری این اموال خواند و تصریح کرد: برگشت این اموال به مردم امکان‌پذیر نیست و گاهی سرقت اموالی همچون دریچه چاه فاضلاب از وسط خیابان خطرات ناگواری را برای مردم به بار می‌آورد.

این فرمانده ارشد انتظامی با بیان اینکه ضرورت دارد چرخه سرقت را حذف کنیم و بازار خرید و فروش را برای سارقین و مال‌خرها از بین ببریم، اعلام کرد: در حین اجرای این طرح در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ سارق شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی