برگزاری جشن های دهه فجر انقلاب با محوریت 500 مسجد محله محور پایتخت/ اجرای پویش «مهر فاطمی»


برگزاری جشن های دهه فجر انقلاب با محوریت 500 مسجد محله محور پایتخت/ اجرای پویش «مهر فاطمی»

حجت الاسلام ذاکر از برگزاری جشن های دهه فجر با محوریت 500 مسجد محله محور خبر داد و گفت: با توجه همزمانی دهه فجر با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) پویش«مهر فاطمی» به منظور تهیه قواره چادری به بانوان محجّبه وخانوارهای کم بضاعت محلّه اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری جشن های دهه فجرانقلاب اسلامی در مساجد تهران اظهار کرد: جشن های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت ویژه در 500 مسجد محله محور برپا می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به برنامه های پیش بینی شده در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:محیط آرایی و آذین بندی مساجد و محلّات با پرچم و ریسه های متناسب با دهه فجر و میلاد حضرت زهرا(س)،تجلیل از خانواده معظّم شهدای دوران مبارزات انقلاب اسلامی، راه اندازی کاروان انقلاب با وسایل نقلیه مزین به پرچم جمهوری اسلامی و مانور خیابانی در محدوده 10 محله در روز 17 بهمن با حضور نیروهای بسیجی و اهالی مسجد بخشی از این برنامه ها است.

وی با اشاره به سخنرانی ائمه جماعات مساجد مرتبط با دهه فجر و نیز انتشار از گروهها و یا کانال مجازی مسجد افزود: به همین مناسبت در قالب پویشی با عنوان «من انقلابی ام» با نصب استیکر روی خودروها و خودرو نویسی (اسپری ماشینها) انجام خواهد شد.

مسابقه ساخت کلیپ و پادکست

حجت الاسلام ذاکر همچنین از برگزاری مسابقه ساخت کلیپ و پادکست با موضوع دهه فجر و اهدای جوایز به برگزیدگان و انتشار در کانال یا گروه مجازی مسجد خبر داد.

برگزاری جشن های دهه فجر انقلاب با محوریت 500 مسجد محله محور پایتخت/ اجرای پویش «مهر فاطمی»

وی به راه اندازی پویش دیگری تحت عنوان«نوای انقلاب» اشاره و خاطر نشان کرد: در قالب این پویش سرودهای انقلابی روز 12 بهمن ماه همزمان با ساعت ورود امام خمینی(ره) به کشورپخش خواهد شد.علاوه بر آن در قالب این پویش سرودهای کوتاه انقلابی از بلندگوی مساجد با صدای مناسب، در طول دهه هر روز به مدّت 5 دقیقه قبل از پخش اذانگاهی ظهرپخش و نوای «الله اکبر» راس ساعت 21شب 22 بهمن طنین اندازمی شود.

پویش «مهر فاطمی»

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به تقارن ایام الله دهه با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت:برگزاری نمایشگاه احادیث فاطمی (چاپ و نصب احادیث تصویری در معرض دید عموم)، انتشار بیانات مقام معظم رهبری در مورد زن در فضای مجازی جهت استفاده بانوان،برگزاری مراسم جشن سالروز ولادت آن حضرت، سخنرانی و مولودی خوانی با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و مطابق با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و پخش زنده و انتشار مراسم در کانال یا گروه مجازی مسجد انجام خواهد شد.

حجت الاسلام ذاکر همچنین به اجرای پویش«مهر فاطمی» و تهیه قواره چادری از محلّ کمکهای مردمی و اهداء به بانوان محجّبه و خانوارهای کم بضاعت محلّه اشاره کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن ماه رجب المرجب مراسم جشن ولادت امام محمدباقر(ع) هم به صورت زنده و از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد.

پویش «یار مهربان»

وی انتشار محتوای متنی، صوتی و تصویری مرتبط با شخصیت امام محمدباقر(ع) در گروه یا کانال های مجازی مسجد، پخش صلوات خاصه پنجمین پیشوای شیعیان جهان از بلندگوهای مساجد را بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت آغاز ماه رجب دانست و گفت: در همین راستا پویش دیگری تحت عنوان«یار مهربان» با هدف تهیه بسته کتاب مناسب ویژه کودکان و نوجوانان نیازمند از محلّ کمکهای مردمی به منظور توزیع بین خانوارهای نیازمند محلّه انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) گفت:سخنرانی ائمه جماعت با موضوع تبیین شخصیّت حضرت امّ البنین(ع) و انتشار آن در کانال گروه مجازی مسجد جهت استفاده عمومی،تجلیل از مادران شهدا و اهدای لوح و دسته گل به آنها به همین مناسبت انجام خواهد شد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم