قطعه زمینی از سوی یک خیّر به بقعه امامزادگان آستارا اهدا شد


قطعه زمینی از سوی یک خیّر به بقعه امامزادگان آستارا اهدا شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: یک فرد خیّر در روستای ویرمونی، قطعه زمینی به مساحت هزار و 500 متر مربع را برای توسعه بقعه امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان اهدا کرد.

جمشید مهدوی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قطعه زمین اهدایی با مسئولیت اداره اوقاف و امور خیریه آستارا از طریق مزایده به فروش می رسد و بهای آن به حساب بقعه امامزادگان واریز و برای تکمیل شبستان و حسینیه هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال به خاطر کرونا ساخت و ساز در بیشتر بقاع متبرکه به حالت نیمه تعطیل در آمده، اما خیران برای تکمیل حرم، حسینیه و شبستان بقعه امام زادگان مشارکت کردند و از محل نذورات صندوق، ضریح و فروش قبض، حدود سه میلیارد ریال برای ساخت حرم هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا افزود: مرکز افق نیکوکاری بقعه امامزادگان نیز هر ماه به ۱۱۰ خانواده نیازمند، بسته معیشتی توزیع می کند و تعمیرات سه منزل مسکونی نیازمندان توسط گروه جهادی این مرکز آغاز شده است.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۸۰۰ بسته ارزاق و ۱۴ هزار ماسک توسط خادمان بقعه امامزادگان در بین نیازمندان توزیع شده و ۴۰۰ متر مربع سنگ سبز به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط یک خیر به بقعه امامزادگان اهدا شده بود و برای کف حرم و دور ضریح استفاده می شود.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و حرم مطهر آنها در فاصله هفت کیلومتری آستارا، ملجا و ماوای عاشقان اهل بیت (ع) است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم