85 درصد صنایع آلاینده کشور، مشکل تصفیه خانه دارند


85 درصد صنایع آلاینده کشور، مشکل تصفیه خانه دارند

یزد_ ایرنا _ معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: 85 درصد صنایع آلاینده ما مشکل تصفیه خانه و 15 درصد آنها مشکل هوا دارند که با ایجاد مراکز پایش برای اصلاح آن ها اقدام خواهد شد.

به گزارش ایرنا مسعود تجریشی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مجهزترین مرکز پایش زیست محیطی استان یزد افزود: پایش باعث می شود که صنایع آلاینده شناسایی و همچنین رفع و اصلاح آلایندگی را داشته باشند.

وی افزود: هنر ما این است که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و با ایجاد این گونه مراکز پایش، واحدهای آلاینده شناسایی و نسبت به اصلاح آن ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

تجریشی گفت: پایش یکی از مواردی است که در اولویت نظارت زیست محیطی قرار دارد و مردم نیز انتظار یک هوای سالم را دارند و لذا وظیفه همه مراکز حاکمیتی است که در این زمینه تلاش کنند.

وی اضافه کرد: بیش از یکصد هزار صنعت در کشور وجود دارد که مراکز غیرصنعتی نیز به آن اضافه می شود و حتما باید هماهنگی و همکاری بین بخشی برای نظارت و پایش این واحدها وجود داشته باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه در استان یزد نمونه بسیار خوبی از تعامل بین دستگاهی با حمایت استاندار صورت گرفته و در مدت کوتاهی مجهزترین مرکز پایش کشور در استان یزد راه اندازی شد و این اقدام بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: محیط زیست، سرمایه گذاری برای آیندگان است و پایش لازمه حفاظت از آب، خاک و هوا و همچنین حفظ سلامت مردم است.

استان یزد دومین استان صنعتی کشور است و افزون به سه هزار واحد تولیدی و صنعتی در این استان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات