سنگاپور از دستگیری نوجوانی که قصد حمله به دو مسجد را داشته خبر داد


سنگاپور از دستگیری نوجوانی که قصد حمله به دو مسجد را داشته خبر داد

شفقنا- سنگاپور از دستگیری نوجوانی 16 ساله خبر داد که قصد حمله به دو مسجد را داشته است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، پلیس سنگاپور اعلام کرد این نوجوان از کشتار نمازگزاران مسلمان در کریستچرچ ، نیوزیلند در مارس 2019 الهام گرفته است. وزارت امنیت داخلی این کشور  در بیانیه ای گفت: این پسر  مسیحی و […]

سنگاپور از دستگیری نوجوانی که قصد حمله به دو مسجد را داشته خبر دادسنگاپور از دستگیری نوجوانی که قصد حمله به دو مسجد را داشته خبر داد

شفقنا- سنگاپور از دستگیری نوجوانی ۱۶ ساله خبر داد که قصد حمله به دو مسجد را داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، پلیس سنگاپور اعلام کرد این نوجوان از کشتار نمازگزاران مسلمان در کریستچرچ ، نیوزیلند در مارس ۲۰۱۹ الهام گرفته است.
وزارت امنیت داخلی این کشور در بیانیه ای گفت: این پسر مسیحی و هندی است و جلیقه انتهاری را بصورت آنلاین خریداری کرده بود و در زمان دستگیری در حال خرید یک قمه بوده است.
وی اظهاراتی را تهیه کرده بود که به اظهارات برنتون تارنت ، مهاجم کریستچرچ در نیوزیلند که به جرم کشتن ۵۱ نمازگزار مسلمان و زخمی شدن دهها نفر دیگر در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ ، به حبس ابد محکوم شده، شباهت دارد.
پلیس امنیت توضیح داد: او برای خود دو برنامه پیش بینی کرده بود: اینکه قبل از اینکه بتواند حملات را انجام دهد دستگیر شود ، یا اینکه نقشه را اجرا کند و پس از آن توسط پلیس کشته شود.
این پسر جوانترین فردی است که تحت قانون امنیت داخلی سنگاپور بازداشت شده است . این قانون به مقامات اجازه می دهد تا هر کسی را که تهدیدی برای امنیت شناخته می شود ، تا دو سال بازداشت کنند.
یک جوان ۱۷ ساله هم سال گذشته به دلیل حمایت از داعش در سنگاپور دستگیر شد.
وزیر کشور سنگاپور درباره این جوان ۱۶ ساله که امروز دستگیر شده، گفت: به او مشاوره روانشناسی داده می شود و می تواند تحصیلات خود را در حین بازداشت ادامه دهد اما ممکن است به اتهام کیفری روبرو نشود. او برای این کار برنامه ریزی کرده است ، اما در واقع هنوز قدمی بر نداشته است.

اصل خبر را در رویترز ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا