عملیات اجرایی و بهره برداری از 50 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در دهه فجر آغاز می شود


 عملیات اجرایی و بهره برداری از 50 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در دهه فجر آغاز می شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از 50 پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد و 648 میلیون و 860 هزار تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج کرمان ، حمزه احمدی ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان ، با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدای انقلاب اسلامی گفت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف خدمات فراوانی به مردم ارائه داده اند که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۵۰ طرح ۲۸ طرح به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی ۲۲ طرح نیز آغاز می شود بیان داشت: بیش از ۴۰۰۰ خانوار در هفت شهرستان جنوبی از مزایای این طرح ها بهره‌مند و زمینه اشتغال ۱۵۰۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

احمدی توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را کلید واژه طرح های مورد بهره برداری در این ایام دانست و افزود: عمده پروژه هایی که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت در راستای تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد.

وی با بیان جزییات طرح هایی که در دهه فجر به بهره برداری می رسند گفت: این طرح ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری نظیر بندهای سنگی ملاتی، خاکی و همچنین پروژه های بیومکانیکی شامل احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری، نهال‌کاری همراه با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، موجب تغذیه سفره های آب‌ زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیاء عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولین هفت شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی در راستای ارتقاء سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی